Betyder Weekend også helligdage?
Fra : dion

Dato : 12-10-01 20:15

Jeg har før brokket mig over at udbydere ikke giver klar besked om hvordan
de fakturerer på Helligdage, som falder på en hverdag.
Der har jo været eksempler på udbydere som tog hverdagstakst.

Tiscali skriver bare 'weekend'. Dermed kan de godt narre os på sådanne
helligdage hvis de vil ???

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 12-10-01 20:48

"dion" <NOSPAMdion@dk2net.dk> writes:

>Tiscali skriver bare 'weekend'. Dermed kan de godt narre os på sådanne
>helligdage hvis de vil ???

Weekend betyder lørdag og søndag. Hverken mere eller mindre.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-10-01 14:59

"dion" <NOSPAMdion@dk2net.dk> skrev i en meddelelse
> Tiscali skriver bare 'weekend'. Dermed kan de godt narre os på sådanne
> helligdage hvis de vil ???

Narre? Weekend kan næppe skrives mere præcist og dækker, som Klaus skriver,
lørdag og søndag

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/?usenet - Nu næsten uden indhold men med korrekt URL

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 13-10-01 15:04

> "dion" <NOSPAMdion@dk2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Narre? Weekend kan næppe skrives mere præcist og dækker, som Klaus
skriver,
> lørdag og søndag

Hvorfor bruger man ikke det kendte "søgne- og helligdage" mere.

mvh
Bjørn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-10-01 15:22

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor bruger man ikke det kendte "søgne- og helligdage" mere.

Hvad tænker du på? En søgnehelligdag er jo en helligdag der falder på en
hverdag.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-10-01 15:24

Sat, 13 Oct 2001 16:04:16 +0200, skrev "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk>:

>Hvorfor bruger man ikke det kendte "søgne- og helligdage" mere.

Fordi Tiscali ikke har helligdagstakster, det er kun søndage, der
er lavere takster.

Skæve helligdage, som skærtorsdag, langfredag osv. er der normal
hverdagstakst.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 13-10-01 15:37

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Fordi Tiscali ikke har helligdagstakster, det er kun søndage, der
> er lavere takster.
>
> Skæve helligdage, som skærtorsdag, langfredag osv. er der normal
> hverdagstakst.

Tak for et præcist svar.

mvh
Bjørn