det her med mounting?
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 12-10-01 17:09

udentvivl grundlæggende, men jeg er alligevel i tvivl:

[root@WebSrv /]# dir
ApacheWeb boot etc lib misc opt root sbin usr
bin dev home lost+found mnt proc Samba tmp var
[root@WebSrv /]# df -m
Filesystem 1M-blocks Used Available Use% Mounted on
/dev/hda8 251 91 147 39% /
/dev/hda1 53 4 46 8% /boot
/dev/hda6 4023 2 3817 1% /home
/dev/hda5 4023 853 2965 23% /usr
/dev/hda7 251 20 217 9% /var

altså ud af en godt 8gb harddisk er 251 mb mounted til root.

har jeg så ikke begået en fejl ved at lave en mappe i roden: ApacheWeb,
hvorunder jeg regner med at lægge alle DATA fremover ?

finn

Fra : Kent Friis

Dato : 12-10-01 18:21

Den Fri, 12 Oct 2001 18:09:00 +0200 skrev CykelSmeden fra Aalborg:
> [...]
>
>har jeg så ikke begået en fejl ved at lave en mappe i roden: ApacheWeb,
>hvorunder jeg regner med at lægge alle DATA fremover ?

Ja.

Læg den evt. under /home i stedet.

Mvh
Kent
--
War does not determine who is right, only who is left.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-10-01 18:31

CykelSmeden fra Aalborg skrev:

> ud af en godt 8gb harddisk er 251 mb mounted til root.
>
> har jeg så ikke begået en fejl ved at lave en mappe i roden:
> ApacheWeb, hvorunder jeg regner med at lægge alle DATA fremover?

På Debian/Linux har apache typisk sit data-dir i /var/www, og /var
er vel osse der man ofte vælger at lægge foranderlige data, eller
hvad man nu skal kalde dem.

// Klaus

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 12-10-01 23:22

TAK!
Jeg er vant til www ligger i /usr/local (suse,rh6x) men på rh7.1 var de
pludseligt lagt i /var, som jeg egentlig mente var til systemagtige ting som
logs etc. derfor flyttede jeg det af gammel vane til et "datadrev", da det
pludseligt sog mig at diskstørrelse på linux ikke er den eneste parameter

jeg flytter det tilbage til fremtiden (/var
godt jeg ikke var begyndt at lægge www på !

finn

"Klaus Alexander Seistrup" <nospam2001oct@magnetic-ink.dk> skrev i en
meddelelse