Om det at bestille GeForce 3 fra USA?!?
Fra : Jonny Jensen

Dato : 12-10-01 17:03

Hej NG!

Jeg overvejer seriøst at bestille mit nye grafikkort fra USA. Et GeForce 3
ti500 m/ TV-out og 64 MB DDR-ram koster ca 2900,- incl forsendelse at få
tilsendt! (309$ for kortet, 48$ (!) for porto)

Men så dukker der et par spørgsmål op. Hvad nu hvis pakken bliver åbnet i
tolden? Hvor stor sansynlighed er der for at det sker? Hvad kommer det til
at koste hvis det sker?

Og endelig, da portoen er ret høj, og kortet ret billigt, er der nogen der
skal have et med?!?

LINK: http://www.visiontek.com/6964.shtml

Jonny.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-10-01 18:38

"Jonny Jensen" <a@b.com> wrote in message
> [...]
> tolden? Hvor stor sansynlighed er der for at det sker? Hvad kommer det til

Det kommer jo an på om du kan overtale dem til at sende det som en 'gave',
hvis det bliver sendt som en opkrævningspakke så tror jeg den bliver
fortollet (det er mange penge du skal af med så ;))
Da jeg hev noget hjem derovre fra skulle jeg vist betale moms,told og et
bebyr
Så se om firmaet er til at handle lidt med ellers kan du nemt brænde
fingrerne.

/Dennis

Fra : mf

Dato : 13-10-01 07:11

chencen for at den kommer igennem ufortoldet er meget lille!

Claus Trier

fjern =REMOVE= fra min emailadresse for at emaile mig!

Fra : F.Larsen

Dato : 13-10-01 15:28

"mf" <claus@=REMOVE=kjerkegaard.dk> wrote in message
> chencen for at den kommer igennem ufortoldet er meget lille!

Specielt når det bliver sendt som en pakke. Så kommer den nok ikke ubemærket
igennem-
Endvidere skal Post-Danmark have 50 Kr for fortolde pakken !

Jeg modtog en DVD fra USA forleden. Told og moms var udregnet til Kr. 58,- Post
danmark skulle derudover have Kr. 50,- i gebyr (for at fortolde).

CD kosted $17 + $8 i forsendelse, hvilket modsvarede en told-værdi af 200,-
Bemærk iøvrigt at der beregnes afgift af fragtomkostninger og at der bliver
beregnet moms af told værdien (jeg kan lægge en kopi af toldkvitteringen på
nettet hvis der er nogen der er interreseret).

En CD, der således kosted hvad der svarer til Kr. 136,- kom altså til at koste mig
Kr. 308,- leveret i Danmark alt inklusiv.

--
Flemming
Nintaus unplugged: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Nintaus/

Fra : Tim

Dato : 13-10-01 18:13

> [...]
>
>En CD, der således kosted hvad der svarer til Kr. 136,- kom altså til at koste mig
>Kr. 308,- leveret i Danmark alt inklusiv.
Så kan man godt forstå at der ind imellem kommer en Timothy McVeighs.

Fra : Wizeguy

Dato : 13-10-01 11:29

> [...]
> at koste hvis det sker?
>
> Og endelig, da portoen er ret høj, og kortet ret billigt, er der nogen der

Som de andre skriver er der ,eget stor sandsynlighed for, at den bliver
snuppet i tolden. Dels skal du af med et gebyr (50 kr.+) og dels 25% moms,
så i sidste ende ender det med at blive en rigtig dårlig forretning. Til
sammenligning købte jeg et PC spil for 9.95 $ og måtte slippe over 80 kr. i
fortoldning Måske kan du få nogen til at sende kortet som en privat
pakke?

--
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen

Fra : Tommy Hemmert Jørgen~

Dato : 15-10-01 08:51

> [...]
> tolden? Hvor stor sansynlighed er der for at det sker? Hvad kommer det til

Den bliver åbnet i tolden! Måske ikke pakket ind som gave, men ellers. Så
betaler du 9-12% told, 25% moms af det fulde beløb (pris, porto, told), og
de 50 kr i gebyr. Tro mig, det kan ikke betale sig.

Men ring endelig til din lokale otld-region for at få den helt nøjagtige
pris.

Fra : Lasse Tastesen

Dato : 15-10-01 09:51

Har modtaget et par pakker derfra, de er ikke blevet fortoldet,..... så er
det op til ens egen samvittighed.

der er flere firmaer, som af sig selv skriver "happy birthday....." osv på
pakkerne...

mvh Lasse

Fra : Lars Krag

Dato : 15-10-01 10:01

"Lasse Tastesen" <nospam.lasse@bobbel.dk> wrote in message news:3bcaa3a0$0$217$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> det op til ens egen samvittighed.
>
> der er flere firmaer, som af sig selv skriver "happy birthday....." osv på

Ja hvorfor ikke Men man kan ikke være sikker. Jeg har i alt fald betalt
nok told og skat for de ting jeg har købt derovre. Hvis I synes blæsere mm.
er dyre hos Studiedata, så skulle I se priserne på de stumper jeg har fået
hjem fra USA, inden der var nogle forretninger der gad sælge ordentlige
stumper her i landet. Jeg har da også været heldig med en Tennmax køler
men den var da heller ikke særlig stor.

Det korte af det lange er, bliver pakken "stoppet" i tolden, så får du fa******
lov til at betale. Du betaler både told, moms og gebyr af ALT, både porto,
ekspeditionsgebyr og pris på varerne. Prøv evt. at købe i England, de har
"kun" ~17% moms, og generelt mere konkurrence på visse produkter, så
slipper du også for told problemer.

Lars

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-10-01 22:16

> [...]
> ekspeditionsgebyr og pris på varerne. Prøv evt. at købe i England, de har
> "kun" ~17% moms, og generelt mere konkurrence på visse produkter, så

Jeg tror han ønsker at købe kortet i USA, fordi det ikke er til at finde her
i Europa endnu - ellers vil jeg også anbefale England, men vær opmærksom på
at Jersey og lignende øer ikke er med i EU og hvis firmaet sender fra en af
disse, så pålægges der told/moms på pakken.
Men jeg har lidt samme problem, dog med et ATi Radeon8500 til 248$, som jeg
gerne ville købe - Men jeg har tidligere haft ørene i toldmaskinen, og det
var med en pakke som min søster sendte hjem til mig pakket ind som gave, og
uden pakkens værdi angivet på pakken kom jeg alligevel til at betale told og
moms af et af toldvæsnet anslået værdi for produktet - <det stank:-/> (og
jo, de pakkede min søsters fint indpakkede gave op - jeg fik den uindpakket)

mvh
Flemming