lyddæmpning
Fra : Kasper Baas

Dato : 12-10-01 12:21

Hej

Jeg har en SCSI 10000rpm jeg meget gerne ville lyddæmpe.. findes der andre
alternativer end disse antivibrator ting.

Mvh. Kasper

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-10-01 13:43

"Kasper Baas" <baas@post1.tele.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har en SCSI 10000rpm jeg meget gerne ville lyddæmpe.. findes der andre
> alternativer end disse antivibrator ting.

Jeg tror ikke du skal forsøge dig med andre ting hvis den bliver ligeså varm
som mine SCSI 72RPM ;), det skulle måske være at isolere dit kabinet
indvendigt , men stadigt have i mente at en sådan diske bliver meget varm og
vil angiveligt kræve en form for køling (så en antivibra dims med mølle
ville være oplagt..)

/Dennis

Fra : Butch

Dato : 12-10-01 15:48

> Hej
>
> Jeg har en SCSI 10000rpm jeg meget gerne ville lyddæmpe.. findes der andre
> alternativer end disse antivibrator ting.
>
> Mvh. Kasper

Hej
Jeg læste for noget tid siden om en der havde lavet en harddiskkasse af 1cm
tykke aluminiums plader.
Han havde lavet to plader i passende størrelse. Disse havde han lagt disken
imellem og forsigtigt
spændt dem sammen om disken med en skrue i hvert hjørne. Hele vejen rundt
havde han stoppet
closedcellfoam.
Disken var ifølge ham 100% lydløs inde i kassen. Derudover blev disken
faktisk koldere inde
i kassen end i fri luft.
Jeg har selv planer om at lave en sådan kasse, men ved ikke hvor jeg får fat
i 1cm tyk aluplade.

Linket til artiklen har jeg desvære mistet men hvis en anden har det
ville jeg meget gerne have det.

/Butch

Fra : Jens S

Dato : 12-10-01 16:24

Jeg har købt en rulle stof-elastik til 16.95 i Føtex, og brugt det til at
hænge mine to diske op i to ledige 5½" slots. Det fungerer fortrinligt! Du
skal bare binde snoren fast i hullerne ude i siden, vride dem en halv
omgang, og stikke disken ind. Sørg for at snoren er godt stram. Jeg har
brugt tre snore på hver disk: en i hver ende, og en på tværs.

Held og lykke
Jens

newsDx7.8122$uQ.750678@news010.worldonline.dk...

Fra : Dan Nielsen

Dato : 12-10-01 17:36

Jeg haved også problemet med at min 10000Rpm disk støjet!
Den mekaniske støj kunne jeg ikke gøre noget ved!
Men resonansen som var meget af støjen forsvandt da jeg hængte
disken op i post elastikker i en 5,25" plads! :0)
Det lyder spøjst! Men jeg sparet de 150-200kr som sådan en dims
koster!

Mbh
Dan