Deling af stofalinie
Fra : Rasmus Christensen

Dato : 12-10-01 12:59

HEj
Jeg ´vil høre om der er nogen der kan hjælpe med følgende:

Jeg har en stofalinie og 2 pc'er der skal deles om den. De er ikke
nødvendigvis tændt på samme tid og derfor vil jeg høre hvilke løsninger der
kunne laves.,
Jeg har en "anden" mindre pc der kunne fungere som server for de 2 andre, og
det er også min plan indtil vidre, men hvis der er nogen der har en bedre
løsning vil jeg meget gerne høre den.

Med venlig hilsen Rasmus

Fra : ThomasJ

Dato : 13-10-01 09:12

Det er en ganske ok løsning, med din 3. pc. Alternativt kan du købe en
router. Netgear laver en fornuftig en, der kan klare jobbet. Eneste minus
er, at den ikke er gratis Heller ikke vodsomt dyr dog. 1000-1500, så
vidt jeg husker. Og noget med 3-500 mere med indbygget 4-ports 100Mbit
switch, hvis du vil have det med.

ThomasJ

Fra : Henrik Lemvig

Dato : 15-10-01 10:12

On Fri, 12 Oct 2001 12:59:13 +0100, "Rasmus Christensen"
<RasmusC@mail1.stofanet.dk> wrote:

>HEj
>Jeg ´vil høre om der er nogen der kan hjælpe med følgende:

Ved at læse bare LIDT tilbage i denne gruppe, har du flere svar på dit
spørgsmål...

>Jeg har en stofalinie og 2 pc'er der skal deles om den. De er ikke
>nødvendigvis tændt på samme tid og derfor vil jeg høre hvilke løsninger der
>kunne laves.,
Lad en router klare opgaven.

>Jeg har en "anden" mindre pc der kunne fungere som server for de 2 andre, og
>det er også min plan indtil vidre, men hvis der er nogen der har en bedre
>løsning vil jeg meget gerne høre den.

Den kan sikkert godt route og med Linux har du masser af muligheder
for at konfigurere alt det du vil.

Men - Jeg har lige installeret USR 8000 på min kabelforbindelse og det
er bare guf. Det er en router med 4-ports switch, printserver og
mulighed for seriel opkobling af feks backup modem.

De 1595,- er ikke mange penge i denne sammenhæng (men er selvf.
relativt).

Skulle du skifte opkoblingsmetode senere, har du stadigvæk en 4-ports
switch og printserveren til rådighed.

Derudover har denne router - måske som den eneste i dette segment(?) -
mulighed for, at du kobler dit gamle modem - eller ISDN'modem' - på
den ekstra port, som backup.

Og så er den konfigureret på 20 minutter..

-----
Med venlig hilsen

Henrik Lemvig