Gamle pc'er
Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 12-10-01 11:50

Hej NG
Jeg har et problem efter formatering af gamle IBM og Ast computere.
Jeg har installeret både Win98 og Win95 på dem.
Skærmkortet kan ikke findes af systemet og når jeg åbner kabinettet ser jeg
ikke noget skærmkort, så jeg går ud fra at det måske er integreret i
bundkortet.
Er det bios ??
Når Windows skal søge efter hardwaren finder den Standard PCI skærmkort
(VGA)

Kan nogen her udrede problemet, så vil jeg blive glad, da jeg har brugt
mange timer på dette.

Hilsen Ingrid

Fra : Michael Petersen

Dato : 12-10-01 12:16

hvis du kan læse hvilket bundkort og chipset du har kan du som regel se
hvilket on-board grafikchip de benytter hvis du går ind på producentens
hjemmeside.

Michael

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 12-10-01 12:51

> [...]
> (VGA)
>
> Kan nogen her udrede problemet, så vil jeg blive glad, da jeg har brugt

De gamle IBM'ere jeg har rodet med, havde S3 grafikchips på bundkortet.

mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 700 vitser!!!)