OX araber søges....(Lån / Køb)
Fra : Berit Nielsen

Dato : 12-10-01 05:33

Jeg leder med lys og lygte efter en ridearaber til min datter.
Farve, køn -&- afstamning er underordnet (Dog ikke hingst).
Alder Min. 4 -&- max. 10
Det skal være en stor kat 2 eller en lille kat 1. max 145.
Den skal være ridevant, men nivau er ligegyldigt.
Den skal være stabil, til at stole på og i pæn stand.
Jeg ønsker at låne den i første omgang i 6 mrd.
Hvorefter jeg kan købe den betalt over et par gange.
Max prisen er imellem 10.000 - 13.000 Kr.
Betalingsmåden og lån skyldtes at jeg i øjeblikket har en syg
hest som jeg vil ofre alt på at få ok igen.
Det sætter min økonomi lidt på et sidespor,
og derfor kan jeg ikke købe den øjeblikkeligt.
Hesten vil blive redet dagligt,
samt startet op i stævner i både dressur og spring.
Der vil blive undervist i hhv. dressur og spring 3 - 5 gange om
ugen, samt en ugentlig fridag.
Den vil komme til at stå i boks, på halm.
Den vil daglig komme på fold i 5 - 7 timer.
Vi kan overtage den med det samme, men på gensidig kontrakt.

Har ovenstående fanget din interesse så kontakt mig på email :
berit_nielsen@tdcadsl.dk
Eller på Tlf : 87 - 360076 eller mobil 27458041

Venlig hilsen Berit Nielsen
http://www.wendy-shah.dk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 12-10-01 10:45

In article <3bc671e0$0$51418$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Berit Nielsen wrote:
> Jeg leder med lys og lygte efter en ridearaber til min datter.

hvad er en ridearaber for en race ??

> Farve, køn -&- afstamning er underordnet (Dog ikke hingst).
> Alder Min. 4 -&- max. 10
> Det skal være en stor kat 2 eller en lille kat 1. max 145.

er arabere ikke heste og ikke en pony??

> [...]
> Betalingsmåden og lån skyldtes at jeg i øjeblikket har en syg
> hest som jeg vil ofre alt på at få ok igen.

hvem ønsker at sætte sin hest ind i din stald, hvor der
er en syg hest ??

ion++

--

Netiketten anbefaler at svar skrives nedenunder den text der svares på.
http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Cowgirl Chris of Nor~

Dato : 12-10-01 11:02

Nei men Jon, da!

Damen vil ha en liten araber som hennes datter kan ride på. De finnes
faktisk i "små" utgaver på rundt 1,45.

Hesten hennes er syk, rett nok. Dens tilstand er nok heller medisinsk enn
smittsomt, siden den har vært slik siden august, mens ingen av de andre
hesten er blitt forkjølet engang...
Rett nok har jeg ikke hørt "ridearaber" brukt før, men kan det være den
slanke typen som ikke er så god kjørehest??

Damen virker å være svært omsorgsfull over for sin syke hest, og jeg ville
ikke betenke meg på å selge hest til henne. Men nå bor jeg i Norge, så det
ville nok ikke bli veldig aktuelt....

Line.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 12-10-01 11:43

> Damen vil ha en liten araber som hennes datter kan ride på. De finnes
> faktisk i "små" utgaver på rundt 1,45.

okay, men hun skrev jo ogsaa en kategori 2, de er mindre.

> Hesten hennes er syk, rett nok. Dens tilstand er nok heller medisinsk enn
> smittsomt, siden den har vært slik siden august, mens ingen av de andre
> hesten er blitt forkjølet engang...

nej, men den har nok et svaekket imun forsvar, og er derfor en
lettere maade for at faa en sygdom inden for.

> Rett nok har jeg ikke hørt "ridearaber" brukt før, men kan det være den
> slanke typen som ikke er så god kjørehest??

arabere er da slanke og spinkle, jeg har aldrig hoert om en kraftig.
og slet ikke en køre hest.

> Damen virker å være svært omsorgsfull over for sin syke hest, og jeg ville
> ikke betenke meg på å selge hest til henne. Men nå bor jeg i Norge, så det
> ville nok ikke bli veldig aktuelt....

sælge og lån er forskellige ting.

ion++

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 13-10-01 11:14

In <slrn9sdesm.dht.bendtsen@brok.diku.dk>, Jon Bendtsen wrote:

> er arabere ikke heste og ikke en pony??

   Araberen findes lissom islænderen både over og under ponymål (Selv om
jeg aldrig har set en araber i kat II. men kaldes dog stadig hest
uanset målet.

> hvem ønsker at sætte sin hest ind i din stald, hvor der er en syg hest
> ??

   Jeg ville sagtens turde sætte min hest ind i en stald hvor en anden hest
fx. havde kolik, forfangenhed, halthed og lignende.....
   Bortset fra det - så er vores stald vel ikke den eneste der oplever
forkølelse og sådan noget i øjeblikket?

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.