Alternativ blæser til TT Volcano V6Cu køle~
Fra : BachFire

Dato : 11-10-01 23:45

Hejsa,

Jeg har lige købt en AMD TB 1400/266 CPU, samt en ThermalTake Volcano V6Cu
køler til at holde den lidt kold.... Den køler ret effektivt (delvist på
grund af Arctic Silver II pasta???), men blæseren larmer af røven til.. Kan
man ikke smide en lidt mere stille, men LIGE SÅ EFFEKTIV blæser på? Hvilke
slags blæsere er der at vælge imellem, som passer på denne køler?

Nogen her må vide noget..

-Brian

Fra : Jan Holm

Dato : 12-10-01 01:01

Hej Brian

Jeg havde samme problem som dig med samme blæser. Købte et "8 volts kabel"
Min blæser kører nu omkring 4000 rpm og det lyder ok. CPU ligger idle i
starten af 50'erne og sidst i 50'eren med fuld load. Men ja den blæser
larmer sindsygt ved 12 volt.

God fornøjelse

Mvh Jan

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 12-10-01 04:44

"BachFire" <New-York@Anarki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Hvilke
> slags blæsere er der at vælge imellem, som passer på denne køler?

Efter hvad jeg kan se på billedet af køleren på www.edbpriser.dk, er den
monteret med en standard 60x60 mm blæser.
www.studiedata.dk har et righoldigt program af støjsvage Pabstblæsere med
priser fra 90 til 150 kr.
Spørg, hvilken der er best egnet til dit brug.
Alternativt kan du købe en adaptor til 80x80 mm blæsere til 60.- og sætte
sådan en fyr på.
Jo større blæser des langsommere kan den køre meed samme luftmængde = mindre
støj.

Best Regards

Jesper