IRC
Fra : Mickey

Dato : 11-10-01 21:34

Er der nogen der ligger ind med nogle beregninger/skemaer over hvor meget
belastning en IRC server giver på henholdsvis maskine og linie ved X antal
brugere ?

og nu vi er igang, hvilken IRC server kan anbefales ? - og hvilken klient ?
(helst en der kan køre via SSH)

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Advarsel :

Fra : Tommy Olsen

Dato : 11-10-01 23:05

In article <9q4vo7$7rp$1@egon.worldonline.dk>, "Mickey" <news002@susie.dk>
wrote:

> og nu vi er igang, hvilken IRC server kan anbefales ? - og hvilken
> klient ? (helst en der kan køre via SSH)

Med EPIC4 indblandet et script går man aldrig galt i byen. Ellers kan
BitchX også bruges, dog synes jeg man kan en del mere med EPIC4.

--
/Tommy Olsen - Alias Yotus http://yotus.linuxhq.dk/
My email: echo spam@linuxhq.dk | sed s/spam/tommy/

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 11-10-01 23:44

Mickey wrote:

> Er der nogen der ligger ind med nogle beregninger/skemaer over hvor
> meget belastning en IRC server giver på henholdsvis maskine og linie
> ved X antal brugere ?

Ved 5 brugere giver den ~0.0% Du skal vist op på et ret stort antal
brugere før de tager store systemressourcer - der er ingen, der gider
bruge min, så jeg ved det ikke med sikkerhed

> og nu vi er igang, hvilken IRC server kan anbefales ? - og hvilken

Bahamut. http://bahamut.dal.net/ er rimeligt nem at konfigurere og
installere og kører bare... Det er den, de bruger på dalnet.

> klient ? (helst en der kan køre via SSH)

BitchX er tekstbaseret. Jeg har en kammerat, der kører den over SSH og
efterlader den i en screen, når han går fra den. Den har kørt siden d.
14/9 (der genstartede jeg maskinen) problemfrit. http://www.bitchx.org/

Rasmus

Fra : Lasse

Dato : 13-10-01 20:07

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote in message

> Ved 5 brugere giver den ~0.0% Du skal vist op på et ret stort antal
> brugere før de tager store systemressourcer - der er ingen, der gider
> bruge min, så jeg ved det ikke med sikkerhed

Lidt info her:
http://www.routing-com.undernet.org/showdoc.php3?doc=2

--
Lasse

Fra : Christian Joergensen

Dato : 12-10-01 09:11

http://freshmeat.net/projects/ircd/

Bitchx :) <http://www.bitchx.com/>

--
Christian Jørgensen / Sorry, but my karma just ran over your dogma.
http://www.razor.dk /

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-10-01 09:37

In article <1139272.EqChMirdbg@flaf>, Christian Joergensen wrote:

> Bitchx :) <http://www.bitchx.com/>

BitchX er alt for autonom i mine øjne. Hvis du løber ind i nogle "gamle"
IRC-folk vil de sandsynligvis smide dig ad helvede til, hvis de finder
ud af at du bruger den.

--
Andreas Plesner Jacobsen | I only know what I read in the papers.

Fra : Mickey

Dato : 12-10-01 10:23

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> BitchX er alt for autonom i mine øjne. Hvis du løber ind i nogle "gamle"
> IRC-folk vil de sandsynligvis smide dig ad helvede til, hvis de finder
> ud af at du bruger den.

hvorfor ?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-10-01 11:21

In article <9q6cqg$e0b$1@egon.worldonline.dk>, Mickey wrote:

> hvorfor ?

Den er fyldt med bugs, default config sparker folk i løbet af no time,
den larmer i kanalen, og er i det hele taget noget af en støjgenerator.
Jeg vil i stedet anbefale at man tager en ren ircii eller simple
afskygninger såsom epic og modificerer den til sine behov.

--
Andreas Plesner Jacobsen | I've Been Moved!

Fra : Mickey

Dato : 12-10-01 11:48

> [...]
> Jeg vil i stedet anbefale at man tager en ren ircii eller simple
> afskygninger såsom epic og modificerer den til sine behov.

det vil jeg så prøve istedet ;)