Spring ud af frames
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-10-01 20:04

Hvordan er det man laver et script der får en side til at 'springe ud'
af frames?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Niels Svendsen

Dato : 11-10-01 20:53

Prøv at se her
http://tech.irt.org/articles/js126/index.htm

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-10-01 21:32

Niels Svendsen skrev:

>Prøv at se her
>http://tech.irt.org/articles/js126/index.htm

Jeg kører ikke selv med frames på min side, umiddelbart ligner de
javascripts der er på siden noget der skal bruges når man selv bruger
frames.

Jeg har blot en side jeg ikke ønsker skal "frames" i andres sider.
Dvs. når folk prøver på det, så skal siden alligevel fylde hele
browseren ud.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 11-10-01 21:57

"Lasse Hedegaard" skrev ...

> Jeg har blot en side jeg ikke ønsker skal "frames" i andres
sider.
> Dvs. når folk prøver på det, så skal siden alligevel fylde hele
> browseren ud.

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
if (parent.frames.length > 0)
{ parent.location.href = location.href;
}
//-->
</SCRIPT>

--
Venligst
Michael Kjærgård

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-10-01 22:09

Michael Kjærgård skrev:

> if (parent.frames.length > 0)
> { parent.location.href = location.href;

Perfekt - tak!

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-10-01 06:55

Det er lidt bedre at bruge top i tilfælde af at der skulle være
nestede frames.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 13-10-01 10:04

> Det er lidt bedre at bruge top i tilfælde af at der skulle være
> nestede frames.

Den er så her

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
if(window != top) top.location.href = location.href;
</script>

/jesper/

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 16-10-01 12:08

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> skrev:
[et script]

- vi prøver lige igen:

<script>
if(self != top) top.location=self.location;
</script>

mvh
morten

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-10-01 16:39

"Morten Abildgaard" <REVERSE:kd.thgin2@eigoob> skrev:

>- vi prøver lige igen:
>
><script>
>if(self != top) top.location=self.location;
></script>

Nu er jeg lidt lost - der har været mange forskellige løsninger.

Hvilken er smartest at vælge? Jeg bruger IKKE frames på mine sider,
det jeg ønsker er, at hvis andre linker til min side vil jeg IKKE have
min side åbnet i deres frameset - der skal min side hoppe ud og bruge
hele browserens vindue.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-10-01 21:38

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev

> Nu er jeg lidt lost - der har været mange forskellige løsninger.
> Hvilken er smartest at vælge? Jeg bruger IKKE frames

Lav et frameset os se hvilken en af løsningerne der bringer
dig ud af dette fremeset - det må være den nemmeste måde
at teste det på.

Test det i så mange browsere som muligt.

--
Allan