fejl på nyt bundkort ??
Fra : PK

Dato : 11-10-01 20:16

Efter udskiftning af gl.MOBO til nyt (tusl2-c) asus
får jeg en fejlmelding ved opstart der er som følgende,

"NTLDR mangler"
"Tryk på en tast for at genstarte"

Hvis jeg trykker på en tast gentager den barer sætningen.
Jeg kører Win 2000,har en ibm 20Gb hd ,asus v7100 agp ,128Mb pc 133mhz
ram,800mhz celeron 100mhz
Hvad f..... er det der mangler ?????????.

MVH

P.K.

Fra : Klaus

Dato : 11-10-01 19:43

"PK" <kungfu@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ram,800mhz celeron 100mhz
> Hvad f..... er det der mangler ?????????.

For mig lyder det som om NT-loaderen er "faldet ud" ved udskiftning af
bundkortet.
Har du ikke en rep. / boot-diskette til win2000?
Klaus

Fra : Bagle

Dato : 11-10-01 20:55

Det kræver nok at du installere en ny windows. Du kan som regelt ikke bare
tage noget så omfattende som et nyt bundkort og så regne med at det bare
funker.. Prøv evt. at se om du kan køre en windows rettelse

-Bagle

Fra : mf

Dato : 11-10-01 20:32

For mig lyder det som om der sidder en diskette i a: drevet

Claus Trier

fjern =REMOVE= fra min emailadresse for at emaile mig!

Fra : Morten Juel

Dato : 11-10-01 21:11

> For mig lyder det som om der sidder en diskette i a: drevet
hehe det er også mit bud !!

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 11-10-01 21:31

On Thu, 11 Oct 2001 22:11:02 +0200, "Morten Juel" <MP@mail1.stofanet.dk>
wrote:

>hehe det er også mit bud !!

Der plejer min at sige "NON SYSTEM DISK ERROR" eller lign.
Men det er måske fordi jeg har en gammel BIOS? ;) (den nyeste til K7V
boardet)

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Preben Christensen

Dato : 11-10-01 20:30

Hej
Gå ind i bios og sæt den til kun at kunne boote fra harddisken
HilsenPreben