Ny harddisk
Fra : M.C.

Dato : 11-10-01 19:12

Hej,
Er der nogle her i gruppen der kan give mig nogle gode råd.
Jeg vil gerne have en større harddisk. ca.50 gb.
Jeg har en Compaq desk pro en 6500. Pentium 3, -10gb -256sd ram-
Hvad skal jeg kigge efter, når jeg skal købe en harddisk mere?
Håber på nogle gode råd, på forhånd tak

Marianne

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-10-01 19:23

"M.C." <casey@caseynet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har en Compaq desk pro en 6500. Pentium 3, -10gb -256sd ram-
> Hvad skal jeg kigge efter, når jeg skal købe en harddisk mere?

Vælg en der er støjsvag og med godt ry
7200 rpm og størst mulig cache, ATA 100
Eksempelvis Seagate Barracuda 4 - Den størelse du nu vil há!
Vælger du en disk med de nyeste features, går den ikke så hurtigt bagud af
dansen. Og det er ikke ret meget dyrere.
Ellers er der vist frit slag ved alle mærkevarer!

Mvh

Jesper

Fra : Kristian

Dato : 11-10-01 21:52

Jeg kan anbefale en Seagate Barracuda IV 40GB eller 60GB. En helt ny disk,
som har fået rigtig gode udtagelser og har jeg har også læst et par test
hvor den vinder over diske som f.eks. IBM, Maxtor, Western Digital, Fujitsu
og vist også nok Samsung. Den skulle være god stabil, hurtig og ikke mindst
så godt som lydløs pga. et specielt system som de har taget fra Fujitsu's
diske (Fluid).

Se billigste pris på www.edbpriser.dk

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 12-10-01 10:42

> [...]
mindst
> så godt som lydløs pga. et specielt system som de har taget fra Fujitsu's

Måske er den hurtig... men den er langsom i forhold til de fleste andre i
dens klasse. Jeg har selv købt en Seagate Barracuda IV (40GB) og er meget
glad for den. Jeg har købt den fordi at det er en lydløs harddisk, og ikke
pga dens performance.

Mvh Stig