Ram
Fra : Jens Jensen

Dato : 11-10-01 18:13

Hej !

Jeg vil gerne sætte noget mere ram i min pc, som er en amd 450 mhz k6-2. Der
sidder 64 mb ram 100 mhz blok i forvejen, og mit spørgsmål er derfor om det
er muligt at benytte pc 133 ram sammen med denne - eller skal det være også
være 100 mhz ?

Fra : Peter Dahl

Dato : 11-10-01 18:21

"Jens Jensen" <w@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er muligt at benytte pc 133 ram sammen med denne - eller skal det være
Prøv! Få en aftale om at du kan returnere 133'erne hvis de ikke virker. Jeg
prøvede - med flere forskellige mærker - da der er en vis prisforskel, dog
uden held.
Peter

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 11-10-01 19:50

> [...]
det
> er muligt at benytte pc 133 ram sammen med denne - eller skal det være

Jeg har en 300MHz K6-2 som oprindeligt kørte med én blok 128Mb RAM (100MHz).
For kort tid siden satte jeg en ekstra 128Mb klods i, men denne gang i en
133MHz udgave. No problem. Det kører helt stabilt.

Claus

Fra : Preben Christensen

Dato : 11-10-01 20:32

Hej Jens
Du kan sagtens sætte PC133 ram sammen med de PC100 du har i forvejen
Hilsen Preben

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-10-01 21:21

> [...]
det
> er muligt at benytte pc 133 ram sammen med denne - eller skal det være

Det kan du sagtens.
Jeg har samme prossesor og en 64 Mb pc100 i maskinen, Smed 256 Mb pc 133 i
for et ½ år siden, og det fungerer upåklageligt.
Hvis dit mobo understøtter pc 133 ram, vil dine pc 100 ram dog trække de nye
hurtigere ram ned på samme niveau.

Mvh

Jesper

Fra : Peter Jespersen

Dato : 12-10-01 10:27

On Thu, 11 Oct 2001 19:13:04 +0200, Jens Jensen wrote:

> [...]
>er muligt at benytte pc 133 ram sammen med denne - eller skal det være også

Frekvensmærkningen af hukommelsesmoduler angiver den største,
nogenlunde garanterede frekvens som modulet kan køre med....Et
PC133 kan således uden problemer køre 100Mhz...no worries!
Men...SDRAM moduler kan være lidt kræsne med hensyn til
samarbejdspartnere. Bare fordi de begge er PC133 eller PC100
betyder ikke at de kan arbejde sammen..chancen er bare større
.... Den eneste måde hvorpå man kan være 95% sikker er at købe to
ens moduler på een gang.

Så gør som Peter Dahl foreslår andetsteds i denne tråd, at
forsikre sig at man kan returnere modulet før man køber og
prøver....

Good luck!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
The away team went on a mission and all I got was this lousy T-shirt!