Mail Function Problems!!
Fra : Steffen Beck

Dato : 11-10-01 13:26

Hej gruppe!!!

jeg har for tiden et domæne hos azero.dk og det kører som smurt !!! kan kun
anbefale det......

Men der er dog lidt problemer når jeg skal bruge mail funktionen.. Der
kommer simpelthen ikke noget frem i min inbox og hvis der endelig kommer et
par stykker er det fra flere uger siden hvor jeg sidst prøvede at bruge
funktionen.... Det er meget underligt jeg har skrevet til Support 2 gange og
de har ikke svaret endnu.....

Er der nogle som er stødt på det problem før? bruger jeg måske mail
funktionen forkert ....

Dette er metoden jeg plejer at bruge :
mail("min@email.dk", "Emne", "besked");
Præcis som manualen siger det ....

mvh Steffen Beck

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-10-01 13:32

"Steffen Beck" <systemx@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> jeg har for tiden et domæne hos azero.dk og det kører som smurt !!!
kan kun
> anbefale det......
[...]
> Det er meget underligt jeg har skrevet til Support 2 gange og
> de har ikke svaret endnu.....

Det virker som en fejl hos Azero. Prøv at ringe til dem.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 11-10-01 14:00

> [...]

> par stykker er det fra flere uger siden hvor jeg sidst prøvede at bruge
> funktionen.... Det er meget underligt jeg har skrevet til Support 2 gange

Hej

har du husket at angive nogle header om encoding osv til sidste i mail
funktionen? elles afviser mange mailservere nemlig mailien som spam mail.

/Thomas

Send evt mail til thomas@websup.dk og jeg kan sende dig et lille eksempel
med header der funker.

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 11-10-01 17:41

"Thomas Nielsen" <thomas@websup.dk> skrev

> har du husket at angive nogle header om encoding osv til sidste i mail
> funktionen? elles afviser mange mailservere nemlig mailien som spam mail.

Det burde da ikke være nødevendigt?

$email = "phptest@ditdomain.dk";
$subject = "test af php mail()";
$body = "Jamen, det virker jo ";
$from = "From: Kim Emax <$email> \nReply-To: $email";

mail($email, $subject, $body, $from);

bemærk at der er et mellemrum mellem mit navn og <$email>, det _skal_ der
være jvfr. RFC om mails(kan ikke få hul igennem til sunsite, så ingen rfc
nummer nu

> Send evt mail til thomas@websup.dk og jeg kan sende dig et lille eksempel
> med header der funker.

hvorfor ikke bare droppe det her? Kunne være vi andre ville se det?

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Steffen Beck

Dato : 11-10-01 22:46

Hej igen....

For det første tak for svaret ... Men jeg er sq ked af at skal være sådan en
lyseslukker for det virker nemlig stadigvæk ikke ....... jeg må hellere
ringe til Azero og få det at vide i morgen ... Så skal jeg nok poste det her
hvis i er interesseret : )

mvh Steffen Beck http://www.systemx.dk

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 11-10-01 22:53

"Steffen Beck" <systemx@mail1.stofanet.dk> skrev

> [...]
> lyseslukker for det virker nemlig stadigvæk ikke ....... jeg må hellere
> ringe til Azero og få det at vide i morgen ... Så skal jeg nok poste det

ja tak, meget gerne, da jeg benytter dette meget og overvejer at rykke
adskellige domains der over

Fra : Steffen Beck

Dato : 12-10-01 15:10

hej igen

Ok jeg ringede til dem og fik at vide at jeg skulle prøve at sende mailen
ind til dem igen : ) Han kunne ikke hjælpe over telefonen.. Så nu venter jeg
på svar!!

Jeg poster så snart jeg har fundet ud af noget ... btw jeg synes du skal
købe domæner der!! det er kanont...

mvh Steffen Beck

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-10-01 15:41

> Han kunne ikke hjælpe over telefonen.. Så nu venter jeg
> på svar!!
[...]
> btw jeg synes du skal
> købe domæner der!! det er kanont...

Det er så anden gang du nærmest modsiger dig selv! :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Steffen Beck

Dato : 12-10-01 15:58

Modsiger jeg ligefrem mig selv ?? med hvad dog......

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-10-01 16:06

> Modsiger jeg ligefrem mig selv ?? med hvad dog......

Kan du ikke selv se det? :)
Her er den "første gang" jeg tænkte på:

> jeg har for tiden et domæne hos azero.dk og det kører som smurt !!!
> kan kun anbefale det......
[...]
> Det er meget underligt jeg har skrevet til Support 2 gange og
> de har ikke svaret endnu.....

Det kører som smurt, bort set fra at de ikke svarer på dine mails.
Det er kanont, men de vil heller ikke snakke med dig i telefonen.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Steffen Beck

Dato : 12-10-01 16:58

Ja og ??

For det første synes jeg ikke det gør noget da jeg egentlig ikke skulle
bruge det til noget specielt på det tidspunkt og for det andet synes jeg det
er helt i orden at han ikke hjælper mig over telefonen for han skulle have
eksempler på den kode jeg brugte osv....

Og jeg står også stadig fast ved at det er et hammergodt sted at køre sin
hjemmeside ... : )

Mvh Steffen beck

Fra : Mickey

Dato : 11-10-01 15:24

"Steffen Beck" <systemx@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har for tiden et domæne hos azero.dk og det kører som smurt !!! kan
kun
> anbefale det......

tjaa, der er vi så ikke enige...

> [...]
og
> de har ikke svaret endnu.....
>
> Er der nogle som er stødt på det problem før? bruger jeg måske mail

....for du er ikke den eneste der har mystiske problemer med deres
mail-funktion! Jeg har et script, der virker 100% på en anden server, på
azero hotellet sender den dobbeltmails afsted men kun nogengange!!!

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Advarsel :