længde på USB-kabel
Fra : Leonard

Dato : 11-10-01 12:57

Hvor langt må et USB-kabel være ?
I dette specielle tilfælde er det kablet til mit ISDN-modem, der gerne
skulle forlænges med et 3 m. forlænger, så det ialt bliver næsten 6
meter langt.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Anders Kjær

Dato : 11-10-01 13:02

Max 10 meter iflg. normerne.

Du kan dog være heldig at længere kabler virker.

Anders

Fra : Kim Jensen

Dato : 11-10-01 13:30

On Thu, 11 Oct 2001 11:57:08 GMT, not2@sporty.dk (Leonard) wrote:

>Hvor langt må et USB-kabel være ?

USB standarden foreskriver maks. 5 mtr.

http://www.usb.org/faq/ans5.html#q2

>I dette specielle tilfælde er det kablet til mit ISDN-modem, der gerne
>skulle forlænges med et 3 m. forlænger, så det ialt bliver næsten 6
>meter langt.

Typisk vil f.eks.et kabel på 7 mtr. ikke volde problemer.
Afhængigt af, om USB enheden ( v. 1.x ) kører med 1,5 el. 12 Mbps
vil længden kunne dog ofte kunne strækkes længere.

Alternativt kan aktive kabler el. hub´s forstærke signalet og længere
afstande kan opnås.

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Gysse

Dato : 11-10-01 15:50

Jeg har set "aktive" kabler hos bla. computer city, desværre kan jeg ikke
huske prisen, men jeg mener at det
var omkring 200,- kr.

Ivan K.