75GXP 45Gb
Fra : Mikael Jensen

Dato : 11-10-01 12:18

Jeg ville bytte min 75GB for en mindre + nogen kontanter på D.M.P.E og på 2
timer fik jeg 3 tilbud om at få en 45Gb IBM i bytte.... Hvad er der galt med
dem?? Jeg har hørt svage rygter om at de ikke virker ordenligt, og de
faktisk er blevet kaldt tilbage fra markedet, og jeg kan da heller ikke
finde den på edbpriser.dk.

ER der virkeligt noget galt med dem, eller er det bare rygter?

Fra : Kelloggs

Dato : 11-10-01 12:11

"Mikael Jensen" <MJe@doms.dk> wrote in message
> [...]
> finde den på edbpriser.dk.
>
> ER der virkeligt noget galt med dem, eller er det bare rygter?

Nogen af dem åbenbart, min virker dog upåklageligt

Fra : Christian Mygind

Dato : 11-10-01 12:13

"Mikael Jensen" <MJe@doms.dk> skrev i en meddelelse

> ER der virkeligt noget galt med dem, eller er det bare rygter?

Der HAR været (påstår jeg, uden at have statiske beviser for det)
uforholdmæssigt mange problemer med dem. Det KUNNE skyldes, at der blev
solgt RIGTIGT mange af dem, og at vi derfor hører uforholdsmæssigt meget om
deres problemer. Jeg købte selv en. Den døde efter 1½ måned - men min
udskiftningsdisk har nu virket glimrende i ½ år.
Risikoen er jo til at leve med, når den modsvares af 3 års garanti.

/Chr

Fra : Mikael Jensen

Dato : 11-10-01 13:23

Hvorfor er 45Gb så det eneste man ikke kan køb mere?

Fra : mf

Dato : 11-10-01 12:38

den er i en udgået serie hvor ibm brugte 15GB skiver, der er altså 3 skiver
i en 45GB - serien er den samme som din 75GB, forskellen er bare at der er 5
skiver i den.

De nye serier bruger 20GB skiver, og findes derfor i 20, 40, og 60GB
versioner, men ikke større, da IBM ikke vil putte flere af den type skiver i
én disk foreløbigt.

jeg har haft begge versioner, og havde ingen problemer med 45GB modellen,
husk blot at den ikke må pakkes for meget ind så den får hedeslag.

Claus Trier

fjern =REMOVE= fra min emailadresse for at emaile mig!

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 11-10-01 18:31

"mf" <claus@=REMOVE=kjerkegaard.dk> skrev:

> jeg har haft begge versioner, og havde ingen problemer
> med 45GB modellen, husk blot at den ikke må pakkes for
> meget ind så den får hedeslag.

Begge mine gamle 45GB GXP75'er er stået af (dvs. den sidste kører
stadigvæk på pumperne) og de var altid velkølede. Trods det holdt de kun
8-9 måneder.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Esben

Dato : 11-10-01 12:37

> [...]
> finde den på edbpriser.dk.
>
> ER der virkeligt noget galt med dem, eller er det bare rygter?

Tja, for eksempel www.shg.dk fraråder at man køber dem. Min egen gxp75 45 gb
virkede tip top indtil for en uge siden og skal nu byttes. Den er 9 måneder
gammel.

--
Esben

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 11-10-01 13:30

> [...]
> finde den på edbpriser.dk.
>
> ER der virkeligt noget galt med dem, eller er det bare rygter?

Jeg har hørt om rigtig mange af 75GXP serie diske der pludselig begynder at
sige lyde og kort tid efter dør.
Personligt har jeg selv en og den har også sagt underlige lyde men den lever
endnu ;)
Så jeg vil anbefale dig at kigge på 60GXP serien istedet da de skulle have
rettet det i den serie.

/Dennis

Fra : SA

Dato : 11-10-01 14:24

Jeg har haft 3 stk. 75GXP'ere der stod af - en 10, en 15 og en 30'er, så
rent statistisk ligger jeg i den
"tunge ende"!
Der var så mange 75GXP der "stod" af, at der der blev lavet en hjemmeside,
hvor man kunne oplyse hvilket problem-model man havde. Denne var, ifølge
ejerenen af hjemmesiden, kun til statistiske formål. Adressen på hjemmesiden
kan jeg desværre ikke huske.

Jeg har nu en 60GXP'er på 40GB, som virker upåklageligt - endnu!

SA

Fra : Simon...

Dato : 11-10-01 15:30

jeg har msitet 5 stk, holddig fra dem...
-Simon

Fra : Wizeguy

Dato : 11-10-01 16:03

> [...]
> finde den på edbpriser.dk.
>
> ER der virkeligt noget galt med dem, eller er det bare rygter?

Der er uforholdnæssigt mange problemer med 75GXP serien. Det er kun 30 GB
modellen som har samme fejlrate som konkurrerende mærker. Som en anden
skrev, vil jeg anbefale dig at gå efter 60GXP serien i stedet eller evt. et
andet mærke som f.eks. Maxtor eller Western Digital.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen