USB to IDE harddisk
Fra : LARS

Dato : 11-10-01 07:28

jeg har lånt en sådan externe harddisk som skal tilsluttes til USB porten,
men jeg kan ikke finde enheden i mit sys.
den hedder FCC HD530 hvis der er nogen der kender til dette problem om som
har fundet svaret, så vil jeg gerne høre fra jer, evt med en driver til
denne.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-10-01 07:40

Har du slået USB-porten til i BIOS?
Som default er porten oftest disabled.
Når du slår den til, så hav din windows cd-rom ved hånden.
Maskinen vil kræve den for at kunne installere driverne til USB.

Best Regards

Jesper

Fra : LARS

Dato : 11-10-01 07:51

jeg prøver, tak for hjælpen *SMS*

Jesper Nielsen <helboe@post9.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bc540aa$0$51424$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : LARS

Dato : 11-10-01 08:00

hej jesper, jeg har ikke prøvet at komme i BIOS på min bærbare før ? det med
at holde DEL nede virker ikke, er der andre måder ??
lige for en god orden jeg kan godt køre mus fra USB, hvis det har nogen
betydning.

Fra : kadann

Dato : 11-10-01 08:45

Hvis du kan bruge musen på USB, så virker porten ihvertfald. Mht. at
komme ind i din BIOS på den bærbare, så er det ikke altid at DEL
virker.. på min skal man bruge F10 i stedet for (en Compaq).

Hvilket OS kører du med? Windows 95 har fx. meget minimal
understøttelse af USB, som sikkert godt kan få en mus til at bevæge
sig, men måske ikke kan få harddisken til at køre.

Har du sat maskinen til elnettet, når du prøver harddisken? Sådan en
karl skal jo hive strømmen gennem USB porten, så måske kommer der ikke
nok "juice" igennem til at den kan køre.

Jeg har ikke den fjerneste idé om det ovenstående løser dit problem,
men du kan jo prøve

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-10-01 09:51

<L.G.BORK@GET2NET.DK>

<L.G.BORK@GET2NET.DK>

Fremgangsmåden til at komme ind i biosmode plejer at stå på det første
skærmbilled, du ser, når maskinen booter op og checker hardwaren.
Hvis din mus er en USB-mus, så må USB-porten jo nødvendigvis være aktiveret,
men for en god ordens skyld, så højreklik på "denne computer" vælg
egenskaber og fanebladet enhedshåndtering. Check om der nederst står en
linie, der hedder Universel Seriel bus controllere.
Hvis ikke er porten disabled.
Check, hvis porten er der, at der ikke er gule udråbstegn ved en af driverne
under UBS(samme sted i enhedshåndtering)
Hvis driveren til hd'en bare ikke er der, så prøv at skifte ledningen ud om
muligt eller i det mindste tag stikket ud af computeren, mens den er tændt
og sæt den i igen. Det samme kan gøres i harddiskens ende.
Hvis maskinen stadigvæk ikke finder harddisken, så prøv harddisken på en
anden maskine.
Hvis du kun bruger win95 er det sandsynligt at OS'en ikke understøtter
harddisken.
Du kan vistnok hente en opdatering på mikrosoft.com/winupdate.
Ellers skal du bruge win98 eller nyere.

Held og lykke

Jesper

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-10-01 09:52

<L.G.BORK@GET2NET.DK>

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-10-01 11:37

Undskyld, jeg gentager mig selv,men grunden var problemer med at poste, da
forgående indlæg indeholdt sv. i subject.

Jesper

Fra : LARS

Dato : 11-10-01 18:53

hej igen, det lykkedes mig at finde en driver hos leverandøren som er
www.multi-net.dk der kan findes meget godt tilbehør til en bærbar på dette
link.

med ellers tak for hjælpen. Lars
Jesper Nielsen <helboe@post9.tele.dk> skrev i en