Klapsene?
Fra : Nicolaj Hadrup

Dato : 10-10-01 18:12

Hej!

Jeg har en ældre hoppe (21 år), som har fået en klapsene. Jeg har aldrig
hørt om det før, men det var, hvad dyrlægen kaldte det. Hendes ben er
nærmest bananformet bagpå, og hun er jo altså også halt. Det har efterhånden
stået på i 1½ måned - eneste fremskridt er, at hævelsen er faldet lidt. Jeg
var selvfølgelig på ferie da det skete, så der gik lidt tid inden dyrlægen
fik kigget på det.

Dyrlægen har nu givet hende to indsprøjtninger - en direkte i benet - og han
har scannet benet for at se hvor beskadiget senen er. Hans "dom" er nu at
det nok tager ½ år, før hun er klar igen. Det er ret længe, så jeg tænkte om
ikke det er lidt skidt for en hest i den alder med så lang ridepause? Hun
kommer på fold hver dag, men jeg er lidt bange for, at hun "falder hen".

Er der nogen, der har et godt råd eller bare lidt opmuntring?

HVW

Fra : alice_trauelsen

Dato : 10-10-01 18:55

"Nicolaj Hadrup" skrev d. 10-10-01 18:12 dette indlæg :
> [...]
hen".

> Er der nogen, der har et godt råd eller bare lidt opmuntring?

Hej
Jeg vil bare lige sige at når bare du lader hende komme på fold, så tror
jeg nok det går. Som jeg før har skrevet købte vi Myra på Egeskov
Marked, hun har kohasser på bagbenene og er kalvknæet på forbenene. Nu
har smeden været her og vi trækker hende ud og går med hende hver dag.
Der er faktisk sket fremskrid selvom vi kun har haft hende en lille
måneds tid. Vi kan dog heller ikke ride på hende men hun er jo også så
lille.
Mange hilsner til Dig og din Hoppe
held og lykke
Alice og Myra

http://www.kandu.dk/

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 10-10-01 20:49

"Nicolaj Hadrup" <niconul@post11.tele.dk> wrote in message
> [...]
> kommer på fold hver dag, men jeg er lidt bange for, at hun "falder hen".
>
> Er der nogen, der har et godt råd eller bare lidt opmuntring?

Hej Nikolaj.
Tillykke med at du har haft din kære ven i så mange år. Jeg håber inderligt
for jer begge at hun bliver frisk igen. Det lyder som en god ide at hun
kommer på fold hver dag. Men du kan jo spørge dyrlægen om det ikke ville
være en god ide at tage hende med på trækturer i området i tillæg. Da vil
hun jo også få tiltrengt motion, uden at overbelaste benet.
Mange hilsner Ditte

Fra : Miki Hoe

Dato : 10-10-01 21:18

Hejsa...

Hvis din hest ellers er sund og rask, og den igen smerter har på nuværende
tidspunkt, så lad den da endelig få chancen for at blive ridehest igen.
Den kan sagtens stå der og hygge sig, hvis du vel og mærke giver den
opmærksomhed nok.

-miki-