newbie: cout << string virker ikke
Fra : Unen

Dato : 10-10-01 13:20

Hej!

Jeg har en String i C++, som jeg skal have udskrevet på skærmen. Jeg kan
udskrive andre typer (int, char, double). Hvad er der galt???

MVH
/Sune

----Min Kode:----
#include <vcl.h>
#include <iostream>
using namespace std;

int main(int argc, char* argv[])
{
String text;
text="Hello World";
cout << text;
return 0;
}

Fejl: 'Operator<<' not implemented in type 'ostream' for arguments of type
'AnsiString'. (Jeg bruger Borland C++ Builder 5)

Fra : Kim Nielsen

Dato : 10-10-01 13:27

Unen wrote:

> #include <vcl.h>
> #include <iostream>
> using namespace std;
>
> int main(int argc, char* argv[])
> {
> String text;
> text="Hello World";
> cout << text;
> return 0;
> }

prøv

string med lille s

/Kim

Fra : Unen

Dato : 10-10-01 13:40

Gammel dum vane fra Java, hvor string har stort 'S'.

Takker for hjælpen :0)

Fra : Mogens Hansen

Dato : 10-10-01 13:39

"Kim Nielsen" <knielsen@proventum-solutions.net> wrote in message

> prøv
>
> string med lille s

og
#include <string>

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 10-10-01 13:41

"Unen" <**REMOVE**duper@post.tele.dk**REMOVE**> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har en String i C++, som jeg skal have udskrevet på skærmen. Jeg kan
> udskrive andre typer (int, char, double). Hvad er der galt???

Hvorfor includere noget VCL, når man i dette tilfælde er bedre tjen med ISO
C++ klassen "std::string" ?

> #include <iostream>
> using namespace std;
>
> int main(int argc, char* argv[])
> {
> String text;

Hvorfor først lave default initialisering

> text="Hello World";

Og derefter assignment

I stedet kan skrives
std::string text("Hello World");

> cout << text;
> return 0;
> }

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : PRime

Dato : 13-10-01 19:46

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message

> Hvorfor først lave default initialisering

> Og derefter assignment
>
> I stedet kan skrives
> std::string text("Hello World");

Måske fordi man er nybegynder og derfor ikke kender denne indforståede
notation samt at det virker mere overskueligt.

Ik'?

Mvh. PR

Fra : Jesper Wolf Jesperse~

Dato : 19-10-01 21:48

Hej Sune.

> ----Min Kode:----
> #include <vcl.h>
> #include <iostream>
> using namespace std;
>
> int main(int argc, char* argv[])
> {
> String text;
> text="Hello World";
> cout << text;
> return 0;
> }
>
> Fejl: 'Operator<<' not implemented in type 'ostream' for arguments of type
> 'AnsiString'. (Jeg bruger Borland C++ Builder 5)

Hvis du er pjattet med Delphi typer så husk at inkludere standard headerne
først, så vil der defineres en << operator der passer til Ansistring og
ostreams.

De øvrige forslag om helt at undgå Delphi'ismer og bruge Standard C++ kan
jeg tilslute mig, men det er kun en holdning. Du vælger selv om du vil binde
dig til Borlands værtøjer.

Med venlig hilsen
Jesper Wolf Jespersen