Ram i IBM bærbar...
Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 10-10-01 13:00

Hej!

Jeg er lidt i tvivl om hvilken slags ram jeg kan putte i en IBM A22m bærbar.

På siden om denne bærbar står der:

Memory (RAM) std/max: 128MB / 512MB
RAM speed: 100MHz
Optional RAM configuration: 64:128:256:512MB SoDIMM's
RAM type: SDRAM
RAM slots total (available): 2 So-DIMM (1 So-DIMM)

"Optional RAM configuration" - betyder det at det er de mulige kombinationer
man kan putte i? Eller betyder det hvilke størrelse klodser den
understøtter?

Mit spørgsmål går så på om jeg kan sætte en 256 mb 133MHz ramklods i og
dermed få 384 mb i alt. Eller kan den 128 mb klods der sidder i nu ikke køre
sammen med en 256 mb klods (altså at de to slots _skal_ have samme antal mb
for at virke)?

Og en 133MHz-klods kan vel sagtens køre 100MHz?

Mvh,
Kim

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 10-10-01 13:28

"Kim Søvsø Pedersen" <ksp@diaphoni.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Jeg er lidt i tvivl om hvilken slags ram jeg kan putte i en IBM A22m
bærbar.

Jeg havde ikke lige set Anders R. Hansen's indlæg fra igår..

Hvorfor virker klodsen fra PRC ikke? Det var jo den jeg havde kig på...

Er alternativet en PC100-klods til det dobbelte?

Kim

Fra : -=Madsen=-

Dato : 10-10-01 17:14

Køb dit ram direkte hos Crucial, de har en guide som finder det rigtige ram
til din maskine og så går det hurtigt med levering 3 hver dage

http://www.crucial.com/uk/index.asp

Fra : Soren Larsen

Dato : 11-10-01 06:20

Når jeg slår op på sitet med min notebook findes:

256MB, 144-pin SODIMM. Upgrade for Dell Inspiron 8000

til 35.09 Pund.

Nogen der ved hvor meget jeg kommer til at skulle betale for klodsen, når
der er betalt porto, told osv.??

Søren

Fra : -=Madsen=-

Dato : 11-10-01 00:30

Her er et eks..., jeg købte d. 20-Aug-2001

2 x 256 MB DDR-Ram a 26.99 £ = 53.98 £
Fragt = 11.50 £
Tax 17% (eng.. Moms) = 11.46 £
Total = 76.94 £

Betalte med Visa, det blev lige Dkr. 900,- +- et par kroner som blev
trukket på mit Visa