Tilslutning af TV til PC
Fra : ha

Dato : 10-10-01 09:59

Hej, mit grafikkort har TV-out og jeg har monteret forbindelse
herfra og fra lydkortet til mit TV.
Er der nogen der kan forklare mig lidt om hvordan jeg så
får det til at vise billed/lyd på TV'et. Skal der specielle
programmer til når jeg f.eks. vil se en DVD film?

Alle gode råd modtages med tak.

mvh
ha

Fra : Flare

Dato : 10-10-01 15:45

> Hej, mit grafikkort har TV-out og jeg har monteret forbindelse
> herfra og fra lydkortet til mit TV.
> Er der nogen der kan forklare mig lidt om hvordan jeg så
> får det til at vise billed/lyd på TV'et. Skal der specielle
Hvis du lige fortalte hvilket grafikkort du havde ville det være lidt
nemmere for der er ikke kun en slags TVout udgang.
Men hvis vi går ud fra at du har 2 udgange er der Shvs, som ligner ps/2
museporten sim giver det bedste billede men som kræver at dit fjernsys
understøtter dette. Så er der den anden der somregl har en gul rund udgang
(Phonostik). Denne understøtter alle vidoer og fjernsyn, men med en lidt
ringere billedekvalitet. Du kan få et 3 - 1 scartstik som samler Phono og og
de to lydkabler i et scart stik som så bare sættesl. Derefter skulle du bare
stille fjernsynet på AV og computeren med. f.eks. Twinview på CLON, så har
du et identisk billede på dit fjernsyn.

Håber det hjalp lidt......(selv om det var lidt en rodet redegørelse )

mvh
anders

Fra : ha

Dato : 10-10-01 16:41

> [...]
> du et identisk billede på dit fjernsyn.
>
> Håber det hjalp lidt......(selv om det var lidt en rodet redegørelse )

Hej Anders, tror faktisk du er synsk!

Det virker PERFEKT

Takker.

mvh