Hvordan dæmper jeg støjen fra et Geforce 3~
Fra : Kim Eichen

Dato : 10-10-01 01:04

Hej Gruppe
Er der nogen der har en god ide til hvordan jeg dæmper støjen fra et Geforce
3 kort (Asus 8200 deluxe)?

P.S. jeg har postet både i dk.edb.hardware og dk.edb.hardware.grafikkort

Fra : --* edmundo *--

Dato : 10-10-01 06:32

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
> Er der nogen der har en god ide til hvordan jeg dæmper støjen fra et
Geforce
> 3 kort (Asus 8200 deluxe)?

www.Thermaltake.com laver en BlueOrb til GeForce-kort. Hvorvidt den er mere
støjsvag end den køler du har nu, ved jeg af gode grunde ikke.
Prøv ellers at ringe til Studiedata (www.studiedata.dk) der fik jeg
ihvertfald yderst kompetent rådgivning sidst jeg købte en køler.

Edm...

Fra : Ole Damgaard Hansen

Dato : 10-10-01 08:07

Hvad med helt at slukke for blæseren?

I "Privat Computer Nr 10/2001" er der en artikel om grafikkort med blæsere,
hvor de skriver om det nu også er nødvendigt med de der blæsere, han skriver
at Radaktionen har et ASUS V8200 Baseret på GeForce3 som har kørt uden
blæser fra dag 1.

Har selv fjernet blæseren fra mit GeForce2 og det køre fint uden.

Tag og læs artiklen inden du eller andre kaster sig ud i at pille blæseren
af grafik kortet.

Ole

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 10-10-01 08:47

> [...]
>
> Har selv fjernet blæseren fra mit GeForce2 og det køre fint uden.
>
> Tag og læs artiklen inden du eller andre kaster sig ud i at pille blæseren

Jeg kunne godt forestille mig at når kortet ikke bruges max. at man kunne
slukke for blæseren. Det er jo ikke de store grafiske beregninger der skal
til for at vise en NG =). Man kunne jo så bare lave det sådan at man tændte
blæseren når GPU begynder at svede.
Jeg har selv at gammelt AT server kabbi, hvor der er en Turbo-knap. Den har
jeg så brugt så mine kabbi blæsere + de 2 blæsere på cpu en skifter mellem 7
og 12 volt.
Og når man spiller er man nok forholdsvis ligeglad med om der kører en
blæser eller ej..

MVH

THomas

Fra : Newbie

Dato : 10-10-01 12:37

En GlobalWin FA420 Grafik Køler køler godt, er let at sætte på, er meget
billig (65.-) og er meget lydløs. Den vil jeg klart anbefale til løsning af
dit problem, bruger den selv på et asus grafik-kort. Den kræver dog lidt
ekstra plads under grafik-chip, da den rager lidt ud, men hvis man har
kortpladser nok, eller et pci kort der ikke fylder under grafik-chippen er
dette ikke noget problem.

hilsen
Lasse