Creative's Audigy til DVD og cubase
Fra : JokeSten

Dato : 09-10-01 22:31

hejsa
Jeg har bestemt mig for at det er på tide at købe et lydkort. Har pt kun et
onboard der kun er acceptabelt til mp3/gaming. Har nu købt et DVD drev og
vil til at optage lidt musik med min puter igen. Mine øjne faldt på et
creative Audigy ( i en eller anden form ). Blev også lidt styrket i troen
efter at have læse review på toms hardware :
http://www6.tomshardware.com/video/01q3/010927/index.html

Efter reviewet kunne jeg tolke at kortet var ok/ganske godt til DVD (5.1) .
Er folk der har kortet tilfredse ? ( skal dog desvære lige købe en soround
forstærker først ... baby steps :)

Med hensyn til optage og arbejde med Cubase. Jeg har ikke planer om at lave
'plader' med kortet, men jeg kunne godt tænke mig tænke mig at lege med mig
guitar/bas med nogle programmerede trommer så jeg præsenterer min musik de
andre gutter i mit band uden at skulle Intruerer de andre helt vildt :)
Prøvede tidligerer at lege lidt med cubase og mit onboard soundcard til
dette formål , men kvaliteten var meget ringe.

Ville Creative Audigy være godt til dette formål ?
Vil creative Audigy platinum være meget bedre ? ( Betaler jeg ikke bare for
en fjernbetjening samt muligheden for at indsætte stik længere væk fra
computer ? )
Er der et andet kort der vil tilfredsstille mine krav bedre (i samme
prisklasse)

Havde håbet på at kunne nøjes med 1000 kr men hvis platinum der meget bedre
til musik indspilning kan jeg godt smide 900 kr mere (jeg semi-pro-amatør
musiker :)

Hvad synes i ?

Alt hjælp vil jeg blive MEGET glad for
JokeSten

System Spec:
650 mhz athlon
256 Pc133 ram
24 gb hd
Aopen Ak72 Motherboard
Leadtek TNT2 pro 16 mb ram
Delta 12x dvd
win 98 / win 2000 / Linux mndrake 8

Fra : Rasmus Kastoft-Chris~

Dato : 09-10-01 22:56

Ja det er et kanont kort!! Men køb Ex udgaven andet kan ikke betale
sig!!!!!!

"JokeSten" <mhb@rhk.dk> wrote in message
> [...]
> http://www6.tomshardware.com/video/01q3/010927/index.html
>
> Efter reviewet kunne jeg tolke at kortet var ok/ganske godt til DVD (5.1)
..

Fra : JokeSten

Dato : 09-10-01 23:54

mange tak for svaret, men det giver også nogle nye spørgsmål :)

ok - det er da godt at jeg er inde på det rigtige :) ,men hvorfor skal det
være Ex udgaven fremfor platinum eller bare player? . Personligt så betyder
det ikke så meget om der er fjernbetjening ( Min computer står i et skab i
min gang - har trukket 10 m kabel til skærm og keyboard/mus). Den vil nok
ikke gå gennem
den betonmur der er mellem værelse og skab.

Er input mulighederne ikke de samme i player/Platiunum/Ex ? (player skal
stikkende naturligvis indsættes på kortets udgange)
Er forskellen på Ex og platinum at inputkassen skal sidde i computeren i
platinum, men der er et "forlænger" kort+ kabel i Ex (så der kommer mindre
støj)?
Er støjen så høj , ved indspilning, at det anbefalelsesværdigt at bruge 500
mere så det bliver Ex udgaven.

Mange tak endnu en gang for alt hjælp
JokeSten

Fra : Lars - \(Hillerød\)

Dato : 09-10-01 23:40

Jeg ved ikke hvilken version du har tænkt på at købe,
men andre i ng'en har snakket om at man kan købe
audigy hos www.metro.dk - billig!

--

Med venlig hilsen / Best regards

Lars Løfgreen

lovegreen@it.dk
http://hjem.get2net.dk/lml

Fra : JokeSten

Dato : 09-10-01 23:59

wow ... de har player på tilbud til 624 kr.. ( og jeg har et metro kort :)

Hvis kortet er det samme på alle pakkerne og det er mulig at købe
inputkassen separat ville det godt.

takker
JokeSten