Pinligt spørgsmål.........
Fra : LR

Dato : 09-10-01 22:40

Hvor ser jeg hvilken CPU der sidder i min PC?

Jeg kører Windows98 og kan kun finde følgende i
kontrolpanel/system/generelt: AuthenticAMD, AMD-K6(tm) 3D processor.

Det er en ca. 3 år gammel Compaq Presario (5060) som jeg har arvet fra
arbejde (manual og support-løs).
At jeg pludeselig interesserer mig for CPU'en er, at jeg får ADSL, hvor
mindstekravet er noget svarende til en Pentium 200 mhz.

På forhånd tak.
Lars

Fra : MTP

Dato : 09-10-01 22:37

du kan evt. bruge dette program
http://www.icrontic.com/downloads/wcpuid/wcpu30b.exe nemt og hurtigt program

--
MVH
Michael T Pallesen - Århus

Fra : Peter Dahl

Dato : 09-10-01 23:00

> Michael T Pallesen - Århus
> "LR" <lr@get2net.dk> wrote in message

eller søg på Compaqs hjemmeside, man kan sige meget om Compaq, men de har en
rimelig infobase om deres gamle PC'er

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-10-01 22:59

"LR" <lr@get2net.dk> wrote in

> Jeg kører Windows98 og kan kun finde følgende i
> kontrolpanel/system/generelt: AuthenticAMD, AMD-K6(tm) 3D
> processor.
> Det er en ca. 3 år gammel Compaq Presario (5060)

Der er en beskrivelse af din maskine her:

http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/5060.asp

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-10-01 06:44

Hvis din compaq ikke er væsentligt anderledes end andre computere, kan du
faktisk læse det under opstart!
Tænd skærmen først, så du får det første skærmbilled med.
BIOS, der booter op først, skriver der alle oplysninger om den hardware, den
finder.
Det går lidt stærkt, inden den skifter billed til dos, (Jeg går ud fra at du
kører win98) men du kan bare reset maskinen, inden den booter op fra
harddisken(Skifter billed til DOS) Så stater den forfra, og er du klar, når
du uden tvivl at læse den information, du skal bruge! Ellers forsøger du
bare en gang til.
Husk dog at resette inden windows starter op. Gør du det imens den er i
gang, risikerer du bare, at der går ged i maskinen.

Mvh

Jesper

Fra : Jacob

Dato : 10-10-01 21:09

"LR" <lr@get2net.dk> wrote in message
> At jeg pludeselig interesserer mig for CPU'en er, at jeg
får ADSL, hvor
> mindstekravet er noget svarende til en Pentium 200 mhz.

Mindstekravet til adsl er noget underligt noget. Min adsl er
sat til en 486 66mhz med 8mb ram uden nogle problemer (den
kører linux og fungerer som router)...

Mvh
Jacob