Overfør et array fra en side til en anden ~
Fra : Dennis Hansen

Dato : 09-10-01 21:19

Hej,
Hvis jeg nu har et string array med en ca. 20 pladser,
hvordan kan jeg så sende det videre til en ny side ?

Jeg har prøvet noget som det her, men det virker jo ikke :
($artikelArray er mit array)

echo "<A HREF=\"$PHP_SELF?artikelArray=$artikelArray\">Next</A> ";

Så prøvede jeg :
echo "<A HREF=\"$PHP_SELF?artikelArray=$artikelArray[]\">Next</A> ";

Den er heller ikke god.

Hele arrayet indeholder et par tusinde tegn, så det kan blive noget grimt
noget hvis teksten skal skrives ud i stien (urlen) ikk' ?

Tak,

Mvh

Dennis

Fra : Lars Petersen

Dato : 09-10-01 21:46

egentligt nemt nok - se http://dk.php.net/serialize og
http://dk.php.net/unserialize

> Hele arrayet indeholder et par tusinde tegn, så det kan blive noget grimt
> noget hvis teksten skal skrives ud i stien (urlen) ikk' ?

Uha, dårlig idé at smide dem i url'en...

Se hellere på:

http://dk.php.net/session_start
og
http://dk.php.net/session_register

=)

Fra : Dennis Hansen

Dato : 10-10-01 22:28

"Lars Petersen" <lars@truth.ioflux.net> wrote in message
> egentligt nemt nok - se http://dk.php.net/serialize og
> http://dk.php.net/unserialize

> Uha, dårlig idé at smide dem i url'en...

> [...]

Det var lige det jag var ude efter, jeg fik det til at virke med en
kombination af
session og serialize...lækkert.

Ps. Tak til Kim også, jeg vil lure lidt på dit forslag.

Mvh

Dennis

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 10-10-01 02:04

"Dennis Hansen" <dennis__hansen@hotmail.com> skrev

> [...]
>
> Så prøvede jeg :
> echo "<A HREF=\"$PHP_SELF?artikelArray=$artikelArray[]\">Next</A> ";

Jeg har lavet noget en gang i stil med dette:

<SELECT NAME=test SIZE=3>
<OPTION NAME=[artikelArray]>øl
<OPTION NAME=[artikelArray]>vin
<OPTION NAME=[artikelArray]>spirt
<OPTION NAME=[artikelArray]>cider
<OPTION NAME=[artikelArray]>soda
</SELECT>

men er for træt til at teste det nu Du burde derefter kunne markere
f.eks. tre af dem og printe det på næste side med

while(list($key, $val) = each($artikelArray)) {
print "$val<BR>\n";
}

kig her: http://dk.php.net/manual/en/language.types.array.php

--