Postfix og virtual domæne
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 09-10-01 19:44

Jeg kører med postifx og Mandrake 8.1. Det virker fint med at modtage post
til jvh@dom1.dyndns.dk. Jeg kunne så godt tænke mig at være i stand til at
modtage post fra andre domæner også, således at jeg også kan modtage post
til jvh@dom2.dyndns.dk. Det virker mindre godt, idet postfix rejecter
posten:

Oct 9 19:42:13 deepblue postfix/smtpd[17526]: reject: RCPT from
fupA.post.tele.dk[195.41.53.68]: 554 <jvh@dom2.dyndns.dk>: Re
cipient address rejected: Relay access denied; from=<xxx@hotmail.dk>
to=<jvh@dom2.dyndns.dk

*Nogle af navnene er ændret i eksemplet*

Selve reject er fint nok - så er jeg ikke spam relay

Jeg vil dog gerne have mail til både dom2 og dom1 afleveret til brugeren
jvh. Jeg har forsøgt at rette i filen virtual:

dom2.dyndns.dk
jvh@dom2.dyndns.dk jvh

herefter en "postmap virtual", og en "postfix stop / start", men det hjælper
ikke - mail bouncer stadig.

Er det mig som har misforstået noget, eller skal postifx ikke være i stand
til at håndtere flere domæner ud over maskinens navn ? Hvis ja, hvordan skal
jeg gøre.

Jørn

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 09-10-01 20:02

Jørn Hundebøll <xven@netbruger.dk> skrev i en
> [...]
>
> Jeg vil dog gerne have mail til både dom2 og dom1 afleveret til brugeren
> jvh. Jeg har forsøgt at rette i filen virtual:

Det var selvfølgelig:

dom2.dyndns.dk anything

Fra : Mickey

Dato : 09-10-01 20:53

"Jørn Hundebøll" <xven@netbruger.dk> skrev i en meddelelse

> herefter en "postmap virtual", og en "postfix stop / start", men det
hjælper
> ikke - mail bouncer stadig.

har du rettet i main.cf ?
- der er forklaring i filen

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Advarsel :

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 09-10-01 21:00

Fra : Mickey

Dato : 09-10-01 23:09

> Jeg fandt et sted noget om at "virtual_maps=hash:/etc/postfix/virtual"
skal
> bruges til at aktivere virtual - var det det du mente - for NU VIRKER DET

det var nemlig lige det jeg mente ;)

- sommetider skal man bare læse i config filerne ;)