Mandrake 8.1 - hvad er ISO ??
Fra : JN

Dato : 09-10-01 18:55

Jeg er inde på http://www.linux-mandrake.com/en/ftp.php3 - og ønsker at
downloade den nyeste Mandrake (jeg ønsker en fuld og installerbar download).

På hjemmesiden er der valget mellem ISO og ikke-ISO, hvad er forskellen?

Jeg ønsker at downloade en Mandrake 8.1, der er parat til at blive
installeret som "boot-up"-CD, således at booter op med en installationsCD.

Min PC er AMD, og kører i øjeblikket Win ME, så er det ikke også muligt at
have disse 2 systemer side om side ?

mvh Jakob Nielsen

Fra : Allan Weber

Dato : 09-10-01 19:58

JN wrote:

> [...]
> download).
>
> På hjemmesiden er der valget mellem ISO og ikke-ISO, hvad er forskellen?

en ISO-fil er et "image" af en cd. Du brænder så ISO filen ud, fx. med
Fireburner, stikker cd'en i cdrom-drevet, og så kører det bare.

> Jeg ønsker at downloade en Mandrake 8.1, der er parat til at blive
> installeret som "boot-up"-CD, således at booter op med en installationsCD.

Dette opnås netop ved at brænde ISO filen ud

> Min PC er AMD, og kører i øjeblikket Win ME, så er det ikke også muligt at
> have disse 2 systemer side om side ?

Intet problem, sørg blot for at installere LILO. Mandrake installations
programmet spørger på et tidspunkt, om du vil installere LILO

Fra : DUdsen

Dato : 09-10-01 20:02

JN wrote:

> [...]
> download).
>
> På hjemmesiden er der valget mellem ISO og ikke-ISO, hvad er

ISO er et "bilede" af en cd der bare skal brendes.

> Jeg ønsker at downloade en Mandrake 8.1, der er parat til at blive
> installeret som "boot-up"-CD, således at booter op med en
> installationsCD.

så skal du vælge ISO

> Min PC er AMD, og kører i øjeblikket Win ME, så er det ikke også
> muligt at have disse 2 systemer side om side ?

jo da du krydser bare af i den rigtige bokst under instalationen af
mandrake og sø spørger den om hvad du vil starte når maskinen tændes.
Du kan også vælge at instalere et program der hedder wmware (koster ca
50$) og så starte windows som et prgram under linux.

Fra : Nils

Dato : 10-10-01 08:10

On Tue, 9 Oct 2001 19:55:20 +0200, "JN" <nielsen@hotpop.com> wrote:

-- snip--

>Min PC er AMD, og kører i øjeblikket Win ME, så er det ikke også muligt at
>have disse 2 systemer side om side ?

Det nemmeste er at få lilo til at lave en bootdisk under
installationen... Så undgår du potentielle problemer med MBR.

Nils
-- Usenet-etikette --
-- http://usenet.dk/netikette/ --