hvilken cpu og bundkort
Fra : hviid

Dato : 09-10-01 18:45

Hvad vil i anbefale af cpu og bundkort jeg skal købe til en
forestående opgradering, amd eller pentium og hvilke. Er det iøvrigt
rigtigt at der i løbet af meget kort tid kommer en ny type bundkort på
markedet som skulle kunne læse info fra cpu'en ca. 5 gange hurtigere
end de nuværende. Resten af mit system er iøvrigt up to date, måske
lige bortset fra min køler.

Fra : raven

Dato : 10-10-01 07:51

On Tue, 09 Oct 2001 17:44:56 GMT, ohj@mail.dkk (hviid) wrote:

>Hvad vil i anbefale af cpu og bundkort jeg skal købe til en
>forestående opgradering, amd eller pentium og hvilke.
fortæl hvad du bruger nu, og hvad du skal bruge den pc til

>Er det iøvrigt
>rigtigt at der i løbet af meget kort tid kommer en ny type bundkort på
>markedet som skulle kunne læse info fra cpu'en ca. 5 gange hurtigere
>end de nuværende.
nej, det kan ikke være rigtigt.
tomshardware har en artikel der klinger lidt derhen ad. Den omhandler
at opgradere pc'ere med slot1 pentium II cpu'er med en adapter for
socket PIII og celerons. Er den f.eks. 400 MHz PII kan den forvandles
til en Celeron 1100. Eller på sjældne bundkort: PII 233 til 1100

- der har du din faktor 5
Det er imidlertid ikke altid at windows2000 eller xp vil installere på
sådan en opgraderet pc.
http://www.tomshardware.com
men hans server p.t. nede.

>Resten af mit system er iøvrigt up to date, måske
>lige bortset fra min køler.

Hvad er der så i vejen ?

mvh

John