rpm prob
Fra : mbi

Dato : 09-10-01 18:14

Jeg har rodet med mine rpm pakker og lavet en eller anden fejl. Den kan ikke
"rebuilde" længere. Jeg prøver at installere NVIDIA..src.rpm med
rpm --rebuild NVIDIA...src.rpm. Der sker bare ikke noget, den kommer kun med
masser om hvordan man bruge rpm. Jeg prøvede at reinstallere rpm fra CD, men
intet hjælper. Er der nogen der har et bud?
RH7.1 med alt fra erreatsiden

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-10-01 20:53

mbi wrote:

> [...]
> kommer kun med masser om hvordan man bruge rpm. Jeg prøvede at
> reinstallere rpm fra CD, men intet hjælper. Er der nogen der har et

Du mangler sandsynligvis rpm-build pakken.

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
I don't suffer from insanity, i enjoy every minute of it!

Fra : mbi

Dato : 09-10-01 22:35

> Du mangler sandsynligvis rpm-build pakken.

Men hvor er så den? Den ligger ikke på RH CDen og når man søger på
rpmfind.net er der kun nogle til en anden distro... Hedder den mon noget
specielt?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 10-10-01 01:16

mbi wrote:

> Men hvor er så den? Den ligger ikke på RH CDen og når man søger på
> rpmfind.net er der kun nogle til en anden distro... Hedder den mon
> noget specielt?

Svjh ligger den på CD2. Kan du ikke finde den ligger den her:

ftp://ftp.funet.fi/pub/mirrors/ftp.redhat.com/pub/redhat/linux/7.1/en/os/i386/RedHat/RPMS/rpm-build-4.0.2-8.i386.rpm

Rasmus

--
Because I don't want to force you to follow my philosophy, even though

Fra : mbi

Dato : 10-10-01 12:20

"> Svjh ligger den på CD2. Kan du ikke finde den ligger den her:

Sorry, min fejl - fandte den på rpmfind.net. Den hedder rpm-rebuild med "-".
Nu virker det. Tak for tippet.