Hvad er bedst
Fra : Rasmus

Dato : 09-10-01 16:42

Hej
Jeg er nybegynder.
Jeg ved ikke hvilken compiler/Editor der er bedst.
Jeg kender kun to typer:
Borland C++Builder
Visual C++
Hvilken compiler skal jeg vælge
Med venlig Hilsen
Rasmus Steffensen

Fra : Peter Seidler

Dato : 09-10-01 17:44

"Rasmus" <rasmus-88@steffensen.as> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg er nybegynder.
> Jeg ved ikke hvilken compiler/Editor der er bedst.
> [...]

Begge koster penge.

Prøv at finde djgpp (google.com), den er gratis.
Det kan godt ske, at den umiddelbart ikke virker så let
tilgængelig - til gengæld kommer du nok hurtigere
til at se, hvad der virkelig sker, når man compilerer.

Derefter er det så bare at købe en god bog om emnet.

--
Peter Seidler

Fra : Søren B. Thygesen

Dato : 10-10-01 11:21

Der er et forum dedikeret til djgpp her:

www.cprogramming.com

Der kan du finde download links, installationsoplysninger og generel
bruger hjælp - samt få svaret på dine spørgsmål om djgpp.

mvh
S. Bro

Fra : Mogens Hansen

Dato : 10-10-01 07:32

"Rasmus" <rasmus-88@steffensen.as> wrote in message
> Hej
> Jeg er nybegynder.

I hvilken henseende. F.eks.
* går i 6 klasse, og har aldrig programmeret
* har programmeret professionelt, fuldtid i Object Pascal (Delphi) de
sidste 8 år, men har aldrig prøvet C++

> Jeg ved ikke hvilken compiler/Editor der er bedst.
> Jeg kender kun to typer:
> Borland C++Builder
> Visual C++
> Hvilken compiler skal jeg vælge

Hvad ønsker du at lære og at lave ?
Hvad er din baggrund ?
Der er formodentligt ikke noget, som i enhver situation er bedst.

Valget af compiler er spiller en lille rolle, i forhold til din egen indsats
for at lære.

Hvis du vil lære C++ (i modsætning til f.eks. MS-Windows programmering eller
database programmering) er det væsentligt at have en moderne compiler som
tager overholdelse af ISO C++ standarden alvorligt, og have adgang til godt
undervisningsmateriale som har en moderne tilgang til C++.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Rasmus

Dato : 10-10-01 13:19

Hej

> [...]
godt
> undervisningsmateriale som har en moderne tilgang til C++.

Hej igen
Jeg har før kun programmeret Ms Qbasic. Jeg har en Demo af Borlands
C++Builder og af Microsofts Visual C++, men jeg ved ikke hvilken af dem jeg
skal købe.
Jeg havde tænkt mig nåde i retning af *.exe windows application, med
forms(vinduer) og grafik.
Hilsen Rasmus

Fra : Rene Nyberg

Dato : 10-10-01 14:03

Hej Rasmus
Det er et svært spørsmål du stiller men.
Jeg har prøvet bæge compiler og min vudering er af Visual C++ er, af den er
lidt svære af starte med de mange af menuerne ikke er så logiske. men nå man
førat kommer igang er den god man kan få noget for hånden.
Visual C++ her så MFC som er Classe samling som man kan lave en masse kode med
uden af vide havd det sker ( det kan foviger og man bliver ikke en god C++
progamør ).

Borland C++Builder ligner maget Delphi , metoderne er de samme men her sker der
også en masse bagom som man ikke behøver af fårstå for af lave programmer.
men alt i alt et godt program og Borland har jo lavet compiler i lang tid
men men hvis du vil leve af det er mit intryk af der er mang firmaer der bruger
Visual C++

så valget er dit surt men sandt.

MVH
René ( Visual C++ på jobet )

Fra : Mogens Hansen

Dato : 10-10-01 14:41

> Jeg har før kun programmeret Ms Qbasic. Jeg har en Demo af Borlands
> C++Builder og af Microsofts Visual C++, men jeg ved ikke hvilken af dem
jeg
> skal købe.

Så prøv at køre lidt med dem begge.
Lav noget i stil med det du gerne vil.
Se hvad du selv syntes.

> Jeg havde tænkt mig nåde i retning af *.exe windows application, med
> forms(vinduer) og grafik.

Hvis det er noget med forms og du vil slippe nemmest igennem det, er der for
mig ingen tvivl om at C++Builder er det mest oplagte valg.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 10-10-01 14:19

> Hej
> Jeg er nybegynder.
> Jeg ved ikke hvilken compiler/Editor der er bedst.
> [...]

det kommer an på hvad du vil udvikle. Borland Builder er noget i retning af
Delphi, altså noget gejl hvor man kan lave click'n'code ala programmer. Man
skal arbejde lidt mere for føden i MSVC tilgengæld har MSVC tonsvis af
opdateringer og udvidelser der gør din kode hundredemilliardertrillioner
gange hurtigere end hvad du evt. kunne lave i Borland Builder.

gudaw, Rasmus