Til Søs ;c)
Fra : Kosmonauten

Dato : 09-10-01 12:05

Hej Søs,
det var ret spændende læsning i det nye nr. af Hunde-Nyt.
Det er nemlig utroligt vigtigt at lægge mærke til adfærdsandring hos sine
hunde.

Så en udsendelse i tv om en "hundehvisker", som var på besøg hos et par som
havde en Pittbull.
Den var meget agressiv og de var på nippet til at få den aflivet, problemet
viste sig at være af fysisk art.
Kan desværre ikke lige huske hvad problemet var, men det er jo også
underordnet.

Hovedsagen er at man opdager en forandring tidligt og derfor søger en
dyrlæge, selvom det måske ikke lige altid lykkes at finde årsagen i første
forsøg.

Spændende læsning, mere af den slags tak ;c)
Mvh
Martin og "den lille røde" ;c)

Fra : Michael

Dato : 09-10-01 12:31

"Kosmonauten" <kosmonauten@olsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsøg.
>
> Spændende læsning, mere af den slags tak ;c)

Hej Martin :)

Hvis det er den hundevisker :) jeg også så, så var det altså en Bull terrier
:) og det var poterne det var galt med ( og lige lidt lederskab :)... ). Var
det den udsendelse hvor man også så en retriever ( mener en golden ) som
ikke kunne være alene hjemme, og hvordan han ændrede situationen så hunden
stadig troede at det var det den gjorde som fik familien til at komme hjem
igen ?

Hilsen Myr, Dali og Dixie

Fra : Kosmonauten

Dato : 09-10-01 13:57

Hejsa Myr, Dali og Dixie,
hehe, det VAR da noget med Bull ;c)
Jo det var lige præcis den udsendelse jeg så.
Specielt hans måde at håndtere den Lab. som altid hoppede op af de
besøgende, var virkelig godt gået.
(Hundevisker, tja hvorfor ikke ;c) )

Pointen i historien med Bull Terrieren er netop,
at det ikke altid er en "problem" hund man har med at gøre, men at der måske
er en fysisk årsag til dens opførelse.
Jeg husker selv hvordan Laika her lige efter den sidste løbetid, pludselig
blev mere vagtsom og virkelig ændrede sin adfærd, det viste sig at være en
falsk graviditet.

Nu er hun i slutningen af sin nuværende løbetid, men denne gang er der ingen
rigtige forandringer at se, ud over at hun liige fik en omgang Kennelhoste.
Og yeps, den var hun vacc. imod, men sådan kan det jo gå.

Takker for den yderst noble og sobre irettesættelse ;c)
Med Højagtelig Potedask
Martin & Laika("lille røde";c) )

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 09-10-01 22:11

Hej Martin

Tak for de pæne ord om HundeNyt - det blev jeg ret glad for ))

> det var ret spændende læsning i det nye nr. af Hunde-Nyt.
> Det er nemlig utroligt vigtigt at lægge mærke til adfærdsandring hos sine
> hunde.

Ja - jeg synes min historie var værd at dele ud af - for gud hvor har jeg
været fortvivlet over hende.

> [...]
problemet
> viste sig at være af fysisk art.
> Kan desværre ikke lige huske hvad problemet var, men det er jo også

Jeg så desværre kun noget af udsendelsen - husker mest den stakkels hund,
der var meget aggressiv og endte med at blive aflivet. Og både behandleren
og ejeren græd. HULK - det gjorde jeg også næsten (

> [...]
> forsøg.
>
> Spændende læsning, mere af den slags tak ;c)

Okay - jeg skal se, hvad jeg kan finde på til næste gang

KH
Søs