Internet-adgang i mindre ejendom
Fra : FP & ASNM

Dato : 09-10-01 10:03

Hej med jer

Vi er en ejerforening centralt på Vesterbro som gennem længere tid har talt
om anskaffelse af en fælles internetadgang. Bredbandsbolaget vil ikke levere
da vi kun er 20 lejligheder. - Vi kan ikke få de omkringliggende
udlejningsejendomme med på vognen.

Jeg er lidt "nede" over at vi ikke kan få samme hastighed som BB levere blot
fordi vi er en mindre ejendom.

Så kære gruppe hvad kan I anbefale.

Mange hilsner

Flemming

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 09-10-01 10:26

"FP & ASNM" <cfs6688@vip.cybercity.dk> skrev:
> [...]
levere
> da vi kun er 20 lejligheder. - Vi kan ikke få de omkringliggende

Hej
Jeg bor i abenghaven på Vestebro, og vi har fået
lagt vores eget ind, men er også mange gange større.
Jeg ved at der er mange andelsboligforeninger på
Vesterbro som arbejder med noget i øjeblikket, så
hvad med et læserbrev i lokalavisen ?
Måske kan du alligevel finde nogen at slå jer sammen
med, eller bare få gode idéer ud fra hvad de vælger.
Ghita

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 09-10-01 11:22

Prøv www.arrowhead.dk

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-10-01 11:48

Simon H. Pedersen skrev:

>Prøv www.arrowhead.dk

Ja, det er da meget pænt. Er der et sted hvor man kan se andet
end en forside?

--
Bertel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-10-01 13:45

"Bertel Lund Hansen" <skrivtil@lundhansen.dk> wrote in message
> Ja, det er da meget pænt. Er der et sted hvor man kan se andet
> end en forside?

P.t. virker den da fint, men knapper i toppen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-10-01 13:53

Bjarke Andersen skrev:

>P.t. virker den da fint, men knapper i toppen.

Nej, den virker aldeles ikke fint. Den ser sær ud indtil jeg
genhenter den. Men uanset hvad, så fører linkene alle det samme
sted hen, nemlig til toppen af den side jeg allerede kikker på.

Det er da muligt at der findes inkompatible browsere der kan vise
noget klamp så det ser ud til at fungere, men det bliver det jo
ikke bedre af.

--
Bertel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-10-01 15:09

> Det er da muligt at der findes inkompatible browsere der kan vise
> noget klamp så det ser ud til at fungere, men det bliver det jo
> ikke bedre af.

Hehe, er det nu man skal sige MS rulez :)

--
Bjarke Andersen (som slider med IE6)

Fra : km

Dato : 16-10-01 23:02

hej.

> Hehe, er det nu man skal sige MS rulez :)

det gør arrowhead ikke :)

mange små andelsforeninger vil nok komme ret langt med at dele en 2 mbit
adsl linie over en router og en switch/hub.

1000,-/ md delt med antal brugere , lidt sjovere end 56k modem :) og noget
sjovere end arrowhead (var det ikke 350,- / md for internet og flere andre
fine ting som de desvære ikke har pt.... )

km - cadaudio.dk

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 09-10-01 12:27

It seems FP & ASNM wrote:
> [...]
> udlejningsejendomme med på vognen.
>
> Jeg er lidt "nede" over at vi ikke kan få samme hastighed som BB levere blot

Hvis I har et lokalt "computergeni" kan I selv trække netværk, og køre på
en fælles DSL løsning. ADSL er billigt og fås op til 2M/512k, og GSHDSL kan
leveres med 2M/2M

Billigt, men det kræver en egen indsats

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-10-01 13:52

"Soeren Schroeder" <spam_me_senseless@dot.dk> skrev i en meddelelse
> GSHDSL kan
> leveres med 2M/2M

Kan man få flere globale ip'er med g.SHDSL?

--
Martin Højriis Kristensen
Læs venligst: www.makr.dk?quote

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 09-10-01 14:25

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:

> Kan man få flere globale ip'er med g.SHDSL?

Det skulle jeg mene - det køres ud af samme provisioning engine som ADSL.
Men HTML drengene har sikkert ikke fået malet det ind på websiden.
Desuden er det et "erhvervsprodukt" og så kan det typisk tilpasses en del
mere end de tilsvarende privatprodukter, når man har fat i sælgeren.

så svaret må være: ja

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : FP & ASNM

Dato : 09-10-01 21:42

Arrowhead kontaktes.

Tak for det

Mvh

Flemming Pedersen

Fra : km

Dato : 16-10-01 23:04

hej.

gider du så ikke lige poste hvad der kom ud af det (det glemmer de fleste)?

på forhånd tak.

k m - cadaudio.dk