kursus!!??
Fra : Stefan Toft

Dato : 09-10-01 07:46

Nogen der ved hvor man kan komme på kursus i c++ objekt programering gerne i
Aalborg området og så billigt som muligt-!- (har hørt at der skulle være noget
på teknisk men kan ikke finde info om d)

\z3r0<=>h3r0 aka Stefan Toft

--
Posted from portgw.ah.dk [194.182.225.2]

Fra : Kim Nielsen

Dato : 09-10-01 07:55

Stefan Toft wrote:

> Nogen der ved hvor man kan komme på kursus i c++ objekt programering gerne i
> Aalborg området og så billigt som muligt-!- (har hørt at der skulle være noget
> på teknisk men kan ikke finde info om d)

Hvorfor køber du dig ikke bare en god bog og sætter dig ned her i winter
halvåret(Med en varm kop chokolade) og så har du lært det ? det var
sådan jeg lærte c og c++ i sin tid :)

/Kim

Fra : Johnny Ronnenberg

Dato : 09-10-01 17:17

> Hvorfor køber du dig ikke bare en god bog og sætter dig ned her i winter
> halvåret(Med en varm kop chokolade) og så har du lært det ? det var
> sådan jeg lærte c og c++ i sin tid :)
>
> /Kim

En udmærket ide jeg lærte pascal på den måde men det tog mere end en vinter

Der er intet der kan erstatte en lærer, der kan give dig det rigtige svar på
det forkerte spørgsmål og det spørgsmål du burde have stillet samtidig.

Og ved at være sammen med andre, der gerne vil det samme som en selv, så får
man mange gode input og tips, samt muligheden for at kigge hinanden over
skulderen og det er lige så uvurderligt.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : spamej@kolle.com

Dato : 09-10-01 19:30

"Johnny Ronnenberg" <johnny.winther@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>man mange gode input og tips, samt muligheden for at kigge hinanden over
>skulderen og det er lige så uvurderligt.

Må jeg tillade mig at spørge om du (og andre) kunne være interesseret i et
fjernundevisningsforløb? Med moderne teknik er det ikke længere en umulighed.

Hvis du foretrækker det fysiske klasserum, vil jeg råde dig til at se på de
forskellige læreanstalter, idet en meget stor del af kurserne der udbydes
under åben uddannelse til ganske fornuftige priser.

mvh
Klaus Kolle
Som bl.a. underviser på Handels og Ingeniørhøjskolen i Herning.

Fra : Johnny Ronnenberg

Dato : 12-10-01 19:48

> Må jeg tillade mig at spørge om du (og andre) kunne være interesseret i et
> fjernundevisningsforløb? Med moderne teknik er det ikke længere en
umulighed.

Jo jeg kan godt fristes til fjernundervisning, men uden det
"kompetancegivende" moment og under forudsætning af at hele gruppen arbejder
med det samme, så der er en bred kontaktflade og flere indgangsvinkler. Et
problem ved at arbejde alene er, at man tilsidst ikke kan se skoven for sine
egen næse og man kommer heller ikke ud i skoven. For enten pløjer man sig
igennem 1200 siders bøger, eller også sidder man foran skærmen og kæmper
forgæves med problemer, det bagefter viser sig var banale.

Jeg gennemførte 4 og 5 semester på datamatikeruddannelsen som selvstudie pga
sygdom og det vil jeg ikke tilråde nogen. Det er ekstremt hårdt, langt
hårdere end man forestiller når man starter. Jeg tog for mange år siden 10
klasse som selvstudie og havde det godt med det og kom ud med topkarakterer.
Så min selvtilid var i orden, jeg vidste at jeg kunne arbejde alene, men
datamatiker studiet er hårdt, med et bredt pensum og et højt tempo. Jeg
havde en rigtig god vejleder der prøvede at holde mine fødder på jorden. Men
resultatet var, at jeg endte med at føle mig dum og med have en følelse af,
at jeg intet havde lært de forudgående semestre. Så jeg læste og læste, både
gammelt og nyt, uden at have oplevelsen af, at jeg kom nogen vegne. Jeg er
faktisk først nu for alvor ved at genvinde min selvtillid og den sidste
eksamen var før jul sidste år. Jo knokleriet gav pote. Jeg kom igennem med
pæne karakterer. Men når man forlader et studie med følelsen af at være dum,
så har man ikke fået nok ud af det. Jeg ville ønske, at jeg kunne lave min
hovedopgave om, så jeg også følte mig tilfreds.

> [...]
> forskellige læreanstalter, idet en meget stor del af kurserne der udbydes
> under åben uddannelse til ganske fornuftige priser.

Jeg tror at klasseværelset er en nødvendighed. Samspillet mellem alle
eleverne og de enkelte projektgrupper er en meget afgørende faktor for
indlæringen. Enhver lærer ved godt, at en klasse der ikke fungerer godt,
også ender med dårligere resultater end forventet.

Mennesket er et socialt dyr og når vi isoleres fungerer vi meget dårligt.
Jeg læste fornyligt i ComputerWorld at en række virksomheder med
hjemmearbejdspladser, var begyndt at indføre tvungent fremmøde i firmaet af
samme grund.

Når det er sagt så kan jeg gerne ville binde an med fjernundervisng inden
for metodelære og også gerne med programmering på videregående niveau. Til
/dev/nul med "Hello World".

Med venlig hilsen

Johnny Winther Ronnenberg

"Hm nu kan jeg ikke komme på et åndet citat - Hvad skal jeg sige, Boller fra
Kohberg?"

Fra : spamej@kolle.com

Dato : 15-10-01 21:37

> [...]

>så har man ikke fået nok ud af det. Jeg ville ønske, at jeg kunne lave min
>hovedopgave om, så jeg også følte mig tilfreds.

Der er ingen tvivl om at selvstudie kræver megen selvkontrol og gåpåmod.
Derfor kan fjernundervisning tilrettelægges med nogle enkelte fysiske møder
elever og lærer imellem og med diverse elektroniske kommunikationsformer
herunder e-mal, maillinglist og netmeeting med kamera og mikrofon. Det giver
følelsen af lidt mere tilstedeværelse. Det fysiske klasserum kan man dog ikke
erstatte - men jeg vil mene at man kan komme ganske langt med de moderne
kommunikationsmidler. Det kræver - efter min erfaring at både de studerende og
læreren er indstillet på at anvende de forskellige systemer fuldt ud. Det er
f.eks. frustrerende som lærer at sende materiale ud, mails m.v. og ikke rigtig
få response.

Klaus Kolle