Min HP 8230e (ekstern) USB brænder..brænde~
Fra : Flare

Dato : 09-10-01 00:43

20 CD´er fattiger og min ny erhverede HP 8230e USB brænder som burde kunne
brænde 4x,4x,6x. Men når jge sætter den til noget der er højre end
2x...altså 4x kommer der (efter hvad jeg kan se) bufferunderrun.....
Har prøvet at:
- brænde fra harddisken (altså den får nok at spise :) )
- instalere de medfuldt og for den sags skyld de nyeste 4-1 via drivere
- på win2000 / win 98
- med diverse bærndeprogrammer...
- Nyeste bios opdatering
- div. medier
- nyeste driver fra hp.com
- ALT!

tror jeg nok ellers var der jo ikke nogen grund til at spørge jer :) Nogen
der har oplevet det samme? Eller har et forlsag til en løsning?

mvh
Anders

Fra : Morten Herold Jensen

Dato : 09-10-01 07:48

Tja.. dine observationer har jeg også prøvet, med 2 stk. 8230'ere - havde
prøvet på 4 forskellige maskiner - dog kunne jeg fuldføre ca.1 ud af 10
brændinger.

Da jeg heller ikke kunne få brænder 2 til at virke blev jeg indbudt i
forretningen og her virkede de begge fint. Den eneste forskel jeg kunne se
var at de i forretningen ikke havde installeret virussoftware (denne havde
jeg installeret og deaktiveret).

Jeg gav op og anskaffede mig en stationær som supplement til den bærbare og
så en plextor (der er jo ikke andet!!).

Tilsyneladende er der nogen maskiner der bare ikke virker - HP har ikke
nogen forklaring - NERO mener at der i brænderens USB implementering ikke
overholdes standard.

Jeg håber at du vil se lyset og få den til at virke, så hører jeg meget
gerne nærmere.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-10-01 07:59

Flare skrev...
> [...]
> 2x...altså 4x kommer der (efter hvad jeg kan se) bufferunderrun.....
> Nogen der har oplevet det samme? Eller har et forlsag til en løsning?

Har også sådan en fætter i firmaet; Brænder max 2x.
Selv ved 2x kommer den tit og fortæller "interface error"
så det....
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.