return og utilsigtet submit
Fra : Bo Rattenborg Jørgen~

Dato : 08-10-01 23:03

Hvordan er det lige jeg undgår at en form sendes når der trykkes 'return' ?

Mvh
Bo Rattenborg

Fra : Rune Glerup

Dato : 08-10-01 23:17

Bo Rattenborg Jørgensen skrev:

> Hvordan er det lige jeg undgår at en form sendes når der trykkes 'return' ?

Jeg ville gætte på:

<form action="somethingclever" onsubmit="return false;">

Men jeg er ikke sikker på, at man skal regne med at kunne fjerne den
slags funktionalitet i en browser.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

$fetchid=substr($REQUEST_URI,(strrpos($REQUEST_URI,'?')+1));

Fra : Bo Rattenborg Jørgen~

Dato : 09-10-01 08:07

> Jeg ville gætte på:
>
> <form action="somethingclever" onsubmit="return false;">
>
> Men jeg er ikke sikker på, at man skal regne med at kunne fjerne den
> slags funktionalitet i en browser.

vil det virke hvis jeg via JS samtidig tjekker formen for korrekt
indtastning ?

Mvh
Bo

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-10-01 08:38

"Bo Rattenborg Jørgensen" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> wrote in message
> vil det virke hvis jeg via JS samtidig tjekker formen for korrekt
> indtastning ?

Ja, lav noget ala dette:

function tjekform(){

if ( formen validerer ){
return true;
}else{
return false;
}

Også i din form bruger du:

onsubmit="return tjekform()"

--
<http://www.filth.dk>

Fra : Bo Rattenborg Jørgen~

Dato : 09-10-01 19:05

> Ja, lav noget ala dette:
>
> function tjekform(){
>
> if ( formen validerer ){
> return true;
> }else{
> return false;
> }
>
> Også i din form bruger du:
>
> onsubmit="return tjekform()"

ja den har jeg fat i, men hvordan bør det strikkes sammen med "return false"
? Hvis nu at der ikke returneres false, så sendes formen alligevel ved
Return.

Altså jeg har f.eks. en form hvor man kan indtaste fornavn, efternavn,
telefon nummer og hvis så det ikke er et krav at telefon nummer skal
udfyldes så returneres der true og formen sendes ved Return og ikke kun ved
brug af submit.

Bo

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 25-10-01 13:06

> [...]
> telefon nummer og hvis så det ikke er et krav at telefon nummer skal
> udfyldes så returneres der true og formen sendes ved Return og ikke kun

Det må være noget med onClick() på Submitknappen, måske enten ved at ændre
en variabel fra false til true, eller kan man lade onClick-funktionen
returnere formen ?

Carsten Nielsen