Kun BIOS kan finde HDD
Fra : Maximus

Dato : 08-10-01 23:12

Jeg har fået et problem!!!

Jeg har 2 HD sat i min maskine, en 40gb Maxtor og en 20gb Quantum
Fireball.
Mit problem er at lige pluselig kan Win2000 ikke finde min 20gb HD.
Jeg har også prøvet at starte Win98 op, men det er samme problem.
Derefter prøvede jeg at boote op på en alm. 98 start-disk for at se om
det hjalp noget, det gjorde det ikke og Fdisk kan hellere ikke finde
den.
Til sidst har jeg prøvet at køre partition magic for at se om den kan
finde den, men den kan hellere ikke!!
For at gøre det helt mystisk, så har jeg DL SiSoft Sandra og når jeg
vælger funktionen "System Summary" kan jeg godt se at min 20gb HD.

Hvad gør jeg?? Jeg er ved at være ret desperat!!!

Med venlig hilsen

Maximus

Fra : Allan Larsen

Dato : 09-10-01 03:42

Hvis jeg var dig ville jeg bytte HD så det var samme mærke,
det sker ofte at HD af forskellige mærker ikke vil operere sammen.
m.v.h. Allan

Fra : Seth

Dato : 09-10-01 08:46

Tjek hvilke modes i din bios, hd'erne er opsat....Lba virker tit til de
fleste hd typer

/Seth

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-10-01 09:32

"Allan Larsen" <alamo@pc.dk> wrote in

> Hvis jeg var dig ville jeg bytte HD så det var samme mærke,
> det sker ofte at HD af forskellige mærker ikke vil operere
> sammen.

Eksempler med harddiske på flere Gb? Ellers vil jeg påstå at det er et
overstået kapitel.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm