Køler til socket 7
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-10-01 18:49

Jeg har en computer med 450 AMD K6/2 på et Asus P5A mobo.
Den skal snart degraderes til server, der skal betjene min forenings
hjemmeside.
For at det kan ske, skal maskinen lyddæmpes betragteligt.
Den står i mit soveværelse!!
Pabst blæsere i PSU'en postelastikker til harddisk blygummi i kabinettet og
en ny CPU-køler.
Men hvilken køler skal jeg vælge til oldsagen?
Jeg kunne godt finde på at sætte en lidt kraftigere CPU i maskinen under
vejs.
Hvor hurtig en CPU understøtter Asus P5A-kortet? Køleren må også gerne kunne
klare en evt. hurtigere CPU!

Mvh

Jesper

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 08-10-01 20:40

In article <3bc1e901$0$268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
helboe@post9.tele.dk says...
> [...]
> en ny CPU-køler.
> Men hvilken køler skal jeg vælge til oldsagen?

Fix dig en køler med en stor profil og gerne af kobber. Tag så blæseren af og
se, om det ikke skulle være nok til den.

Jeg har hørt om K6 CPU'er, der har kørt uden køler overhovedet. Det kan du jo
også prøve, hvis du har mod på det, men jeg vill nok selv vælge at montere
profilen på den :)

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)