Kaffe skadelighed
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-10-01 18:48

Selvfølgelig er det forskellig fra person til person, men hvad vil I
mene er det maximale kopper kaffe(i deciliter) som man bør drikke pr
dag, uden at det er sundhedsskadelig.

Fra : Lise

Dato : 08-10-01 22:14

Lars Jørgensen <digtekat@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7kp3st889vbteg7oid2qs38ld2mkhaj595@4ax.com...
> Selvfølgelig er det forskellig fra person til person, men hvad vil I
> mene er det maximale kopper kaffe(i deciliter) som man bør drikke pr
> dag, uden at det er sundhedsskadelig.

1-2 kopper vil jeg mene. Kommer selvfølgelig an på, hvor stærk kaffen er.

--
Kig forbi!
www.cinemaonline.dk

Fra : elvis

Dato : 09-10-01 15:38

"Lise" <liseaa@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Lars Jørgensen <digtekat@hotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:7kp3st889vbteg7oid2qs38ld2mkhaj595@4ax.com...
> >
> 1-2 kopper vil jeg mene. Kommer selvfølgelig an på, hvor stærk kaffen er.

Hvis man drikker mere...hva' så ??
Skadeligt for hvad ?

Fra : Lise

Dato : 09-10-01 19:27

elvis <none@none.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bc30b51$0$228$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Lise" <liseaa@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man drikker mere...hva' så ??
> Skadeligt for hvad ?

barnløshed, mavesyre, mavesår, irriteret tyktarm, halsbrand, diarré,
hovedpine osv. Nogle er selvfølgelig mere overfølsomme end andre, min farmor
præsterer f.eks. at hælde spandevis af kaffe i sig uden en eneste bivirkning
(ifølge hende selv...)

--
Kig forbi!
www.cinemaonline.dk

Fra : Lise

Dato : 09-10-01 19:30

I Danmark drikker vi 20 millioner kopper kaffe om dagen. Det er derfor ikke
underligt, at der er mange myter om kaffe. Nyeste forskning frifinder kaffe
for at true helbredet. Man skal blot begrænse forbruget. To til tre kopper
kaffe om dagen er ikke skadeligt.

Drikker man derimod over otte kopper dagligt, kan det være forbundet med
risiko for helbredet. Kaffe kan virke hæmmende på kroppens optagelse af jern
og kalk. Både kaffe og te er i mild grad vanddrivende. Det betyder, at kaffe
og te tilfører kroppen væske og derfor kan regnes med som væske, men at vi
ikke får gavn af mere end måske otte dl ud af ti.

fra: http://www.anne-ravn.dk/artikel1.htm

Fra : elvis

Dato : 09-10-01 23:03

> [...]
ikke
> underligt, at der er mange myter om kaffe. Nyeste forskning frifinder

Tak for det gode svar...

Fra : Ove Kristensen

Dato : 30-10-01 20:51

> [...]
> Drikker man derimod over otte kopper dagligt, kan det være forbundet med
> risiko for helbredet. Kaffe kan virke hæmmende på

Ja og for et stykke tid siden sagde de i radioavisen, at det har vist sig,
at dem der drikker under 3 kopper kaff om dagen, har større chancer for at
få en blodprop end dem der drikker over 10 kopper om dagen, og at det ved
undersøgelse havde vist sig, at det absolut ikke var farligt for hjertet, så
hvad skal man tro?

Mvh
O.K.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 08-10-01 22:37

"Lars Jørgensen" wrote:

> Selvfølgelig er det forskellig fra person til person, men hvad vil I
> mene er det maximale kopper kaffe(i deciliter) som man bør drikke pr
> dag, uden at det er sundhedsskadelig.

Jeg vil selvfølgelig mene, at mine 5 - ti kopper daglig er ok

Men prøv at søge på de samme ord på google, blot på dansk, så vil du
få over 2.500 svar, fra bl.a. Netdoktor m.v.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy