Hvem har ideen??
Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-10-01 18:43

Hej min Helena har overtaget rollen som mor for killingerne efter Mella er
flyttet til Sverige. Helena lader dem sutte, hun vasker dem, holderorden på
flokken og bærer rundt på killingerne. Det er gået så meget ud over den ene
killing, at hun har sår på halsen.

Hvordan får jeg Helena til at lade være med at bære rundt på dem??

Jeg har overvejet at komme tabasco på killingens hals, men opgivet det igen,
da killingen jo også ville slikke det i sig og måske holde op med at vaske
sig.

Jeg har spurgt min dyrlæge til råds, men hun kunne ikke hjælpe.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Helle Andersen

Dato : 08-10-01 21:59

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message news:Kwlw7.4047$uQ.514985@news010.worldonline.dk...
> [...]
> killing, at hun har sår på halsen.
>
> Hvordan får jeg Helena til at lade være med at bære rundt på dem??

Been there - done that Så nu har du altså en forsmag på, hvordan hun bliver som mor God
fornøjelse

Som du måske husker var Eika meget slem til at
slæbe rundt på sine killinger. P-piller kan tage det
værste, så hvis Helena ikke får p-piller, synes jeg
det er et godt tidspunkt at starte. Ellers hjælper
det at isolere hunkatten i et rum med killingerne,
men det kan du jo ikke så godt gøre. Mit bedste
er at lave en form for elastisk krave, der beskytter
deres hals og så sætte dig ned og vente på, at
det går over

Du skal selvfølgelig ikke lade hende gøre det,
mens du ser det - så lær hende at slippe dem på
kommando.

--
Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Louise

Dato : 08-10-01 22:14

Hej Nina.
Jeg var lige på din hjemmeside for at finde ud af hvor gamle killingerne er,
og kan se at de jo er i en ret aktiv alder. Min mulighed kan kun bruges hvis
du kan holde killingen under opsyn. Hvis du køber et par babysokker og
klipper skæftet af og bruger det som beskyttelse af killingens hals.
Problemet hermed kan jo være at killingen kommer til at sidde sat i et eller
andet, men det er desværre mit eneste råd.
Håber du finder en løsning der virker for jer begge.
Hilsen Louise

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-10-01 22:26

Hejsan

Det med en "krave" til killingen har jeg tænkt på, men Helena tillader ikke
de har halsbånd på (jeg har prøvet 3 forskellige slags), hun piller dem af
meget hurtigt og effektivt, selv det der ikke var elastisk men lavet af
strikkegarn.

Forhåbentlig siger killingen selv fra på et tidspunkt, for jeg synes det er
synd for hende. Håber hun bliver solgt den 3. november, hvor jeg udstiller
Helena og hendes kuldsøster.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Stine

Dato : 07-10-01 23:40

I forbindelse med et tidl. indlæg ( andet emne) hvor det blev foreslået at
strø peber, tænkte jeg på om man kunne det på killingens hals. Når så Helena
vil slæbe på den får hun jo peberet og bagefter vaskes killignen
selvfølgelig ren.
Kan man det??? og vil det være synd for killingen ??
Bare en ide her kl. L... om natten

Fra : steen vinbæk

Dato : 11-10-01 09:28

Hej Nina
Vi har selv lige haft killinger, og vore hunkat flyttede også rundt på
killingerne, indtil vi fandt et " sikkert" sted hvor hun kunne være i fred.
Katte flytter ofte rundt på deres killinger fordi der er for meget uro
omkring dem, det er simpelthen for at beskytte dem.
Vi gjorde det at vi anskaffede os en flyttekasse af pap og laved e en slags
hule hvor hun kunne være uforstyret, og vi "kikkede " kun engang imellem til
hende. Desuden vejede vi killingerne for at se om de tog på i vægt. For
meget uro kan stesse moderen så mælkeproduktionen redukseres.

Med venlig hilsen

Ocicat opdrætter