PCI busmastering??? Kan man slå det fra???
Fra : Thomas Iversen

Dato : 08-10-01 18:28

Hej derude

Jeg har et 3Com EtherLink III (3c590c) netkort, som ikke gider at
fungere med mit nye bundkort. Kortet fungerer fint på min gamle
maskine(den jeg sidder ved nu), men efter jeg skiftede bundkort, virker
lortet ikke længere. Jeg har nu fundet ud af at netop dette bundkort
konflikter med flere bundkorttyper, under det der hedder "PCI
busmastering" og man kan slå dette fra, hvorefter kortet skulle fungere.

Spørgsmål:
- Hvordan finder, og disabler man "PCI busmastering"

Jeg tror det skal gøres i registreringsdatabasen. Under
"http://www.jsiinc.com/SUBC/tip1000/rh1049.htm" står der beskrevet
hvordan man gør, men jeg kan ikke finde disse adresser i min
registreringsdatabase.

Kan du hjælpe, ville det sørmer være go til mig

Hilsen Thomas (Som er lidt træt af at kigge på sin nye computer, der
står på gulvet og venter på at komme på internettet)

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 11-10-01 01:27

"Thomas Iversen" <iver@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
"PCI
> busmastering" og man kan slå dette fra, hvorefter kortet

Kortet kommer med administrationssoftware (eller du kan
hente den på Nettet) hvor du kan slå busmastering fra.

Niels