Kabel-tv modem og IRQ'er?
Fra : Peter Schrøder

Dato : 08-10-01 14:37

Nu får jeg snart StofaNet

Med i pakken hører netværkskort ISA eller PCI samt
kabel-TV modem.
Eftersom det efterhånden kniber lidt med ledige IRQ'er
tænkte jeg om modem'et (som er et USB modem)
overhovedet behøver at blive tilsluttet netkortet eller
om usb-forbindelsen er nok?
Alternativt kunne jeg forestille mig at ISA netkortet
måske er nemmest at irq styre?
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Carsten Keller

Dato : 08-10-01 14:48

"Peter Schrøder" <spam@spam.dk> wrote in message
> [...]
> tænkte jeg om modem'et (som er et USB modem)
> overhovedet behøver at blive tilsluttet netkortet eller

Så vidt jeg ved er det enten et USB-modem eller et der skal tilsluttes til
alm. ethernet vha. et netværkskort. Jeg tror nok de som standard bare giver
folk USB-modems i dag, da de skulle være nemmere at sætte op. Du skal altså
ikke bruge et netkort, hvis det er et USB-modem.
Det med at der følger et netkort med, er sikkert noget de ikke lige har fået
slettet fra deres PR-materiale/manualer. Den slags kan du godt forberede dig
på inden du får Stofanet. Men det kører fint, specielt til prisen.
Keller

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-10-01 07:22

Carsten Keller skrev
> [...]
altså
> ikke bruge et netkort, hvis det er et USB-modem.

Jamen det er jo herligt!

> [...]
forberede dig
> på inden du får Stofanet. Men det kører fint, specielt til prisen.

Jo, kundeservice bekræfter at man selv kan vælge mellem
ISA eller PCI (Forøvrigt fremragende kundeservice: jeg ringede
og stillede et par spørgsmål, de ikke lige kunne svare på. De lovede at
ringe tilbage, og de GJORDE det dæleme.)
Desværre ved man jo ikke om man får knas med PCI kortet
før man har prøvet det...
Iøvrigt tak for info.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Morten Siebuhr

Dato : 08-10-01 20:16

Jeg har selv anskaffet mig StofaNet før sommerferien, og fik der at vide
at de kun supporter netværksløsningen, men at de ikke havde et direkte
forbud mod at bruge USB-løsningen (hvor der i øvrigt følger kabel med!) Selv
kører jeg med et eksta netkort, og har ingen probemer med at få det til at
virke.

Morten Siebuhr
MSiebuhr@hotmail.com

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-10-01 07:52

Morten Siebuhr skrev...
> [...]
Selv
> kører jeg med et eksta netkort, og har ingen probemer med at få det til

Har du nogen fornemmelse af, om hastigheden på usb, isa eller
pci iøvrigt er den samme?
Jeg har ikke den helt store erfaring med netværk, de enkelte maskiner
jeg har installeret det i kørte absolut bedst, hvis kortet fik sin
egen irq. Den eneste måde jeg kan få en dedikeret irq til et kort
er ved at disable en com-port og assigne denne irq til isa...
Alternativet er at begynde at rode med irq-styringen i
windows og det har jeg ikke gode erfaringer med.
Jeg har valgt gør-det-selv løsningen og der yder de ingen gratis support
overhovedet.
Tak for svaret.
Peter
pschATmail.dk