tre spørgsmål fra en næsten nybegynder
Fra : a.n.onym

Dato : 08-10-01 13:45

Tre spørgsmål:
1. Hvilke prisbillige printere kan anbefales til linux?

2. I en Mandrake installation har jeg tabt "proceslinjen" - findes der en
kommando der kan genetablere/starte denne?

3. Findes der en minimal linux distibution der kan rummes på og køres fra en
bootdiskette?.

Med venlig hilsen
Abj

Fra : Peter Makholm

Dato : 08-10-01 13:53

"a.n.onym" <a.n.onym@ofir.dk> writes:

> 3. Findes der en minimal linux distibution der kan rummes på og køres fra en
> bootdiskette?.

Se på <URL:http://ldl.sourceforge.net/>, der er en lang liste over
forskellige linuxdistributioner. du skal nok have fat i en
miniaturedistribution.

Hvis du kan bruge en hel CD eventuelt en af de små 100MB-cd'er, så kan
jeg anbefale Linuxcares bootable toolbox <URL:http://lbt.linuxcare.com/>.
Det er et virkelig stykke godt arbejde, på trods af at jeg ikke kan
lide deres valg af windowmamager.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-10-01 19:27

a.n.onym wrote:

> Tre spørgsmål:
> 1. Hvilke prisbillige printere kan anbefales til linux?

Skal det være laser eller blæk? Farve eller sort/hvid?

> 2. I en Mandrake installation har jeg tabt "proceslinjen" - findes der
> en kommando der kan genetablere/starte denne?

Du bli'r nødt til at fortælle om du kører KDE, GNOME eller noget andet.

> 3. Findes der en minimal linux distibution der kan rummes på og køres
> fra en bootdiskette?.

Der findes Linux Router Project (LRP) - men jeg har altså ikke liige en
URL...

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
"Memory is like gasoline. You use it up when you are running. Of

Fra : a.n.onym

Dato : 08-10-01 21:08

> Skal det være laser eller blæk? Farve eller sort/hvid?
Helst laser. Men hvis en farveblækprinter er mange gange billigere, bliver
det nok det jeg vælger.

> Du bli'r nødt til at fortælle om du kører KDE, GNOME eller noget andet.
Jeg kører med KDE.

med venlig hilsen
abj

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 08-10-01 21:28

On Mon, 8 Oct 2001 22:08:09 +0200,
a.n.onym <a.n.onym@ofir.dk> wrote:

> Helst laser. Men hvis en farveblækprinter er mange gange billigere, bliver
> det nok det jeg vælger.

Hvis det skal være farvelaser, koster den en halv bondegård. Ellers skal
du vist sige hvornår det skal være billigere, da en laser er forholdsvis
dyr i anskafelse, men tilgengæld billigere i drift, og kan dermed være
billigere når man har printet en del.

--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk

Fra : DUdsen

Dato : 09-10-01 12:35

a.n.onym wrote:

> Jeg kører med KDE.

hvordan bar du dig ad med at slette den.
en ting der altid virker hvis du får rodet lidt for meget i kde's
konfiguration er at stille din dit hjemme bibliotek ~ og slette .kde
mappen dette vil sætte alt tilbage til system standard (som den var da
du første gang lukkede på) inkluderet knodes(kdes nyhedslæser)
historie.
en anden muglighed som jeg ikke rigtigt ved virker er at gå rette i
filen ~/.kde/share/config/kdesktoprc og finde det sted hvor der står
ShowMenubar=false og æendre det til ShowMenubar=true.

Fra : Henrik Farre

Dato : 08-10-01 21:22

Yello

I artikel <9ps6uh$nrb$1@news.cybercity.dk>, skrev "a.n.onym"
<a.n.onym@ofir.dk>:

> 1. Hvilke prisbillige printere kan anbefales til linux?

Jeg vil anbefale du kigger på www.linuxprinting.org, og ser hvilke
printere der understøttet.

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre (enrique@obel.auc.dk)

Webpage: http://Welcome.to/Webbench
-If I where God, I would recompile the penguin with --enable-flying.