Lyddæmpning af Kabinet
Fra : Robert Benjamin Ande~

Dato : 08-10-01 08:26

Hej

Har en thunderbird 1000MHz i et Midi Tower som larmer sindsygt m. alle de
kølere som sidder der i -

Har i nogle "gør det selv" forslag til hvordan jeg støjdæmper den

Venlig hilsen
Robert

Fra : Thïngmand

Dato : 08-10-01 08:41

http://groups.google.com/groups?sourceid=navclient&q=st%F8j+kabinet

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 09-10-01 07:39

> http://groups.google.com/groups?sourceid=navclient&q=st%F8j+kabinet

Nu så jeg lige på dette link, og hvad det gav af resultater, og bare lige
som kommentar til det førstkommende (der siger, at mindre kabinetter
generelt er mere støjdæmpende):

Generelt er STORE kabinetter bedre rent støjmæssigt.

1 * Den mere plads giver langt lavere varme-udvikling pr.cm3, og dermed kan
blæserne køre langsommere og stadig opretholde en fornuftig temperatur i
kabinettet. Jo mindre kabinet, jo "mere termokande".
2 * Et større kabinet er simpelthen _tungere_. Det giver automatisk bedre
dæmpning af resonanser og lign., og _specielt_ ved påsætning af
dæmpningsmateriale er de store kabinetter overlegne de mindre.

--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult

Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.