opgav mit SB Live PCI
Fra : Niels Poulsen

Dato : 09-10-01 00:48

Hmm... jeg opgav mit dyre SB live ( 1700 kr )kort til fordel for et SB 128
Pci kort... men Damn... Lyden er elendig... Jeg undre mig over at mit gamle
SB AWE 32 lydkort som er et isa kort kan levere, ja efter min mening en 10
gange bedre lydkvalitet end dette "billige" SB 128 kort som blev rost til
skyerne af ham der solgte det til mig.. Nu søger jeg igen lidt hjælp til at
få mit det "store" lydkort installeret...

Lidt info om det og min puter

Puteren består af

120 Gb hdd
512 mb ram
Asus bundkort ( A7V133 )
Operativ system er Win98

Lydkortet som jeg ikke kan installere er, men windows kan godt finde kortet
og det Add-on kort der er..

Lydkortet:
SoundBlaster Live Model nr. ifg. print. er CT4620

jeg HAR hentet Den opgradering der er på Soundblasters hjemmeside.. men det
virker hellere ikke.

MEN.. Der ser ud tilat være en sokkel hvor man kan sætte nogle Jumper´s
Soklen hedder MB_PRO JP1

Nogen der ved eller kan hjælpe mig... ??

På forhånd tak

Niels Rene

Fra : Henrik Kjeldsen

Dato : 08-10-01 00:59

Hvad der lige er galt hvad jeg desværre ikke.
Dog undrer jeg mig over en ting.:
Har du betalt k. 1.700,- for et SB Live ?
Jeg har selv et SB Live til kr. 549,-
Er du sikker på at det ikke er et SB Live! Platinium 5.1,
som du har ???

Mit SB Live lyder altså godt nok (ja, næsten bedre en min blaupunkt
cd-afspiller i bilen.

Venligst
Henrik :)

Fra : K E Nielsen

Dato : 08-10-01 06:17

Har du installeret Liveware3?

Fra : SA

Dato : 08-10-01 09:25

men, start med at stille dit ur!

SA

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 08-10-01 15:15

On Tue, 9 Oct 2001 01:48:10 +0200, "Niels Poulsen"
<niels_poulsen@mailme.dk> wrote:

Fordi du fjumrer rundt med dit lydkort behøver du vel ikke at
dato-kneppe denne gruppe.

Fra : Niels Poulsen

Dato : 08-10-01 15:44

Datoen er rettet, Fejl kan jo ske...

/niels

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 08-10-01 16:03

On Mon, 8 Oct 2001 16:43:32 +0200, "Niels Poulsen"
<niels_poulsen@mailme.dk> wrote:

>Datoen er rettet, Fejl kan jo ske...

Alt i orden du er tilgivet.

Har du prøvet at installere den seneste Liveware 3.0 og se om det
hjælper på at genkende add on kortet.?

/*Svend

Fra : Niels Poulsen

Dato : 08-10-01 17:35

Hej

Det er ikke kun Add-on kortet den er gal med.. Det skla oxo lige siges at
kortet har virket med win2000.. win89 kan finde kortet men det kommer med en
meddelse om at jeg skal geninstallere driverne

det har jeg prøvet op til flere gange... og LW3.0 har jeg prøvet
med...stadigvæk ingen resultat

men jeg mistænker nogle jumper som evt. mangler på kortet.. holderne til
jumperne er der...

/Niels

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 08-10-01 21:30

On Mon, 8 Oct 2001 18:34:52 +0200, "Niels Poulsen"
> [...]

>med...stadigvæk ingen resultat
>
>men jeg mistænker nogle jumper som evt. mangler på kortet.. holderne til

Lyder sgu ikke godt, et sidste skud i bøssen kan være at installere
Win2K forfra. Husk at tage backup af det ting du ikke vil miste.

Skal du bruge addon kortet.? Hvis ikke så pil det af.

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 08-10-01 21:40

> [...]

>med...stadigvæk ingen resultat
>
>men jeg mistænker nogle jumper som evt. mangler på kortet.. holderne til

Kommer lige i tanke om at du har et Asus A7V som har VIA's KT133a
chipset. KTA133A har den berygtede 686B chip. Jeg droppe mit Abit
KT7A-Raid p.ga den chip. Jeg kunne simpelthent ikke få min maskine til
at køre stabilt.

Jeg ved at der visse issues med 686B og SBLive kort, måske du skulle
kigge på http://www.viahardware.com/ klik på 686B bug til højre på
siden.

Check også hvilket PCI slot du har dit lydkort siddende i, visse PCI
slot deler IRQ og selv om det teoretisk, i følge PCI standarden, ikke
skulle være et problem så kan det rent praktisk fungere ad røven til.

Der burde være en sektion i din manual til bundkortet der viser hvilke
PCI slots der kører på unik IRQ og hvilken slots der sharer IRQ.

På mit KT7a-Raid f.eks, delte slot 5 IRQ med onboard Raid
controlleren, PCI slot 1 delte IRQ med AGP slottet og PCI slot 4 og 6
delte IRQ med de to onboard USB controllere. Tilbage var PCI slot 2 og
3 som kørte på unikke IRQ'ere. I dem satte jeg lydkortet og netkortet.

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 08-10-01 20:01

In article <3bc0e9ea$0$26980$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
niels_poulsen@mailme.dk says...

> Puteren består af
>
> 120 Gb hdd
> 512 mb ram

Sikke meget RAM ...

> Asus bundkort ( A7V133 )
> Operativ system er Win98

.... til et OS, der ikke rigtigt kan håndtere mere end 128 MB ;)

Jeg kører selv med et SBLive og ASUS bundkort af samme model uden problemer.
har du sørget for at installere BIOS opdateringer og VIA 4 i 1 driver?

> [...]
> SoundBlaster Live Model nr. ifg. print. er CT4620
>
> jeg HAR hentet Den opgradering der er på Soundblasters hjemmeside.. men det

Overvejet at prøve et andet OS, som f.eks. Windows 2000 eller XP? Jeg har kun
kørt med mit SBlive under disse og der har absolut ingen problemer været ...
overhovedet ... nogensinde :)

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Niels Poulsen

Dato : 08-10-01 20:42

Hej Søren

Hmm.. ang. et andet OS, så har tanken strejfet mig.. Og hva er det med 4 in
1 driver ?

du er velkommen til at maile til mig..

/Niels

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 09-10-01 06:58

In article <3bc201b2$0$11604$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>,
niels_poulsen@mailme.dk says...

> Hmm.. ang. et andet OS, så har tanken strejfet mig.. Og hva er det med 4 in
> 1 driver ?

Du kan finde seneste version, som er 2 dage gammel her
http://www.viaarena.com/?PageID=2.

Hvad angår OS, så har du kun gode ting at hente ved at skifte. Hvis du er en
spillefugl (som jeg er), behøver du ikke bekymre dig - jeg oplevede at mine
spil (læs:Quake3) kørte bedre under Windows 2000 end 98.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 09-10-01 06:57

> ... til et OS, der ikke rigtigt kan håndtere mere end 128 MB ;)

OS'et kan vel godt håndtere mere end det.. det er vel bare begrænset hvor
godt den udnytter.. men det er måske 2 måder at sige det samme på??

MVH

THomas