HJÆLP har ADSL hos Orange
Fra : Fiznap

Dato : 07-10-01 22:29

Hejsa

jeg har før haft et usb modem fra Orange hvor jeg havde en 512/128
forbindelse men valgte så er opgradere til en 1024/256 men valgte så istedet
deres Router da jeg har flere Pc tilrådighed.

Før brugte jeg Win 98 internetsharing på de andre pcër og det virkede
fint...

jeg har et program der hedder edonkey til at hente nogle filer som jeg havde
i baggrunden og så har jeg et online spil som jeg spiller og det kunne kører
fint sammen. men da jeg fik den router...

nu kan jeg ikke spille mit online spil og have edonkey til at kører sammen
dvs at det kan jeg godt men når jeg spiller bliver jeg disconnectet ca hver
15 min til 30 min og edonkey gå ud og søger efter en ny server og hver 15
min til 30 min tid så ens download ryger sig en tur ...

hvis jeg spiller online på den ene pc og vælger så at starter den anden pc
op med edonkey bliver jeg smidt af lige med det samme på mit online spil...

det skal siget at med Usb modemet havde jeg ikke nogle af disse problemer
sååå hvis en har samme problem eller ved hvordan man løser det så skriv
venligt :)

fiznap80@hotmail.com

Fra : René Jensen

Dato : 07-10-01 23:04

Fiznap wrote:
> jeg har et program der hedder edonkey til at hente nogle filer som jeg havde
> i baggrunden og så har jeg et online spil som jeg spiller og det kunne kører
> fint sammen. men da jeg fik den router...

Det er fordi du har en router, den kan lukker af for alle porte dvs.
hvis du har en FTP kørende på en maskine, skal du opsætte
port-forwarding, som det hedder, til den maskine. Find ud af hvilke
porte eDonkey og dit online spil kørere med og opsæt det i routeren. Det
skulle gerne være beskrevet i en manual, hvordan du gør det.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Jesper Skovlund

Dato : 07-10-01 23:47

"Fiznap" <fiznap80@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> det skal siget at med Usb modemet havde jeg ikke nogle af disse problemer
> sååå hvis en har samme problem eller ved hvordan man løser det så skriv

Prøv også at poste på orange.internet.adsl - der er flere der som sikkert
også vil kunne hjælpe dig.

mvh
Jesper

Fra : -= Tunes =-

Dato : 07-10-01 23:50

"Fiznap" <fiznap80@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> det skal siget at med Usb modemet havde jeg ikke nogle af disse problemer
> sååå hvis en har samme problem eller ved hvordan man løser det så skriv

Du skal nok lave nat entrie i routeren, her er der beskrevet hvordan:
<http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/port_forwardi
ng/>
dog er det hos cybercity, så det kan være din interne ip hedder noget andet
end 10.0.0.2 men ellers er det samme teknik hvis din router da er en Cisco
677 Router, hvis det ikke er en Cisco 677, ville jeg hvis jegvar dig,
kontakte orange's kundeservcie eller tjekke manualen til routeren...
For hjælp til hvilke porte der skal forwardes til i edonkey osv. kan jeg
henvise til www.edonkey2000.dk det er den danske support side..
Hvilke porte der skal forwardes til din interne ip i det spil du spiller,
kan du nok finde info om på producentens website, eller i manualen til
spillet, men siden du bruger edonkey går jeg ikke ud fra du har en maual,
så i det tilfælde prøv deres website ;)

/Tunes..