.exe-filer i IE
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-10-01 21:36

Hejsa!

Min IE begyndte at opføre sig underligt når jeg ville åbne .exe-filer
direkte i browseren. Der kom et QuickTime-logo på midten af skærmen,
og så skete der ikke mere. Jeg har netop afinstalleret QuickTime, men
nu prøver IE et eller andet med ActiveX med disse filer, og IE ender
med at gå ned.

Jeg kan godt højreklikke og vælge gem, men det ønsker jeg jo ikke
altid. Hvordan kan jeg få IE til blot at åbne .exe-filen i stedet for
det kludder den laver nu?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-01 23:10

Sun, 07 Oct 2001 22:35:59 +0200, skrev Lasse Hedegaard
<laxxe@nospam.dk>:

>Jeg kan godt højreklikke og vælge gem, men det ønsker jeg jo ikke
>altid. Hvordan kan jeg få IE til blot at åbne .exe-filen i stedet for
>det kludder den laver nu?

Start => Indstillinger => Mappeindstillinger => Filtyper => Find
filtypen exe => sæt et flueben ved »Bekræft overførelse efter
åbning«.

Burde løse problemet.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-10-01 23:22

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Start => Indstillinger => Mappeindstillinger => Filtyper => Find
>filtypen exe => sæt et flueben ved »Bekræft overførelse efter
>åbning«.

Jeg kan desværre ikke vælge Rediger ud for EXE-filen (Program), så jeg
har ikke mulighed for at lave denne ændring.

Der står åbnes med: [EKSEKVERBAR]

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : GC

Dato : 27-10-01 22:39

> Jeg kan desværre ikke vælge Rediger ud for EXE-filen (Program), så jeg
> har ikke mulighed for at lave denne ændring.

> [...]

Problemet skal sandsynligvis findes i registreingsdatabasen.
Se: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet
Explorer\Plugins\Extension\.exe

/Gert