Newbie spørgsmål (a97 + Apache)
Fra : Martin Jensen

Dato : 07-10-01 20:30

Hej Gruppe!

Et nybi spørgsmål:

Jeg har installeret PHPTriad (Apache 1.3.14 med php + MySQL). MySQL skal jeg
ikke bruge til noget. Mit spørgsmål går på: Hvordan får jeg nemmest fat i en
Access97 database på den maskine som Apache kører på?

Kan jeg få fat i den direkte? Eller skal jeg bruge ODBC? Kan Apache det jeg
vil?

Venligst, Martin

- som kun kan finde Acces -> mySQL eksport vejledninger, og ikke det jeg
egentligt vil vide :)

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 07-10-01 22:53

"Martin Jensen" <nize@nize.dk> wrote in message

> [...]
> Access97 database på den maskine som Apache kører på?
>
> Kan jeg få fat i den direkte? Eller skal jeg bruge ODBC? Kan Apache det

Hej Martin,

Jeg tror du bliver nød til at gå igennem ODBC, se mere her:
http://dk.php.net/manual/en/faq.databases.php#AEN62821

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Henrik Jessen Christ~

Dato : 08-10-01 14:53

Hej Martin

> [...]
> fat i en Access97 database på den maskine som Apache kører på?
>
> Kan jeg få fat i den direkte? Eller skal jeg bruge ODBC? Kan Apache det
Jeg har valgt at bruge noget der hedder MDB Tools som kan lave en export
af access filen ned i en text fil, som du så selv kan læse ind med php og
så gemme i MySQL.
Eventul via et cron job, så den gør det en gang i timen eller oftere.
Du kan finde MDC Tools på:
http://sourceforge.net/projects/mdbtools/

Håber dette hjælper dig.

Venlig Hilsen
Henrik J. Christensen

Fra : Martin Jensen

Dato : 09-10-01 11:49

> [...]
> så gemme i MySQL.
> Eventul via et cron job, så den gør det en gang i timen eller oftere.

Ja, men jeg skal gøre det hver andet minut, med en 600 mb database, så den
går ikke....

Desuden er cron-jobs og Win32 ikke helt gode venner :)

Men ellers tak for forslaget!

/Martin

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 11-10-01 02:13

> Ja, men jeg skal gøre det hver andet minut, med en 600 mb database, så den
> går ikke....

Argh, sig ikke at du har en 600 MB stor Access database!? det kan da ikke
andet end være elendigt for performance...?

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/