Stofanet
Fra : Familien Nielsen

Dato : 07-10-01 18:13

Hejsa
Er der ikke nogle der kan hjælpe mig med opsætning af et lille privat
netværk, hvor jeg gerne vil have internet adgang for alle maskiner, p.t. 2
stk
Jeg har 2 maskiner, som er forbundet med et krydset kabel direkte i hver sit
netkort, jeg kører TCP/IP, windows 98.
Der er internet adgang på den ene maskine, hvor er stofanet installaeret,
dvs. kabelmodem og ekstra netkort. Dvs. der er to netkort i den maskine med
internetadgang, det ene til stofanet og det andet til intranet/netværk.

Kan det lade sig gøre, eller skal der en lille hub/switch til ?

På forhånd tak.

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-10-01 18:47

"Familien Nielsen" <familien.nielsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> internetadgang, det ene til stofanet og det andet til intranet/netværk.
>
> Kan det lade sig gøre, eller skal der en lille hub/switch til ?
Det nemmeste ville være en hub/switch (switchen er at foretrække da den
alligevel koster stort set det samme - men har nok ikke mærkbar effekt i et
så lille netværk), da du så bare kan forbinde kabelmodemet til denne
(såfremt den virker som en router) hvorved computerne bare skal sættes op
som var modemet forbundet direkte til dem. (skal sikkert ligge i samme
klasse c net som modemet - eg. 192.168.0.x)

Med din nuværende opsætning kan du benytte et program til deling af
internet-adgang som fx http://www.wingate.com

mvh
Martin Petersen
~ fjern REMOVE ved svar via email

Fra : Peter Loumann

Dato : 07-10-01 20:40

Sun, 7 Oct 2001 19:13:23 +0200, "Familien Nielsen"
> [...]

>internetadgang, det ene til stofanet og det andet til intranet/netværk.

Ja

> eller skal der en lille hub/switch til ?

Nej. Se i øvrigt
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm

hilsen p