24x på skiver der kan klare 12x
Fra : peet_dk

Dato : 07-10-01 18:03

Min Plextor 8432 er stået af efter 3 års flittigt brug, og har lige købt en
liteon 24x, andet kan sku' ikke svare sig.

Nu er det bare det at jeg har ca. 200 skiver som "kun" kan klare 12x. Men er
der virkligt så stor forskel om de er til 12x eller 24x? Og hvad er det der
gør at de kan klare en højre hastighed? De er tykkere, men hvorfor?

Vil det være en af h.. til at brænde med 24x på nogle TDK/Mr. Platinium
skiver?

Fra : Rasmus Klitgaard-Nie~

Dato : 07-10-01 18:36

peet_dk <peet_dk@nospam.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:CV%v7.5833> Min Plextor 8432 er stået af efter 3 års flittigt brug, og har lige købt en
> [...]
> der virkligt så stor forskel om de er til 12x eller 24x? Og hvad er det der
> gør at de kan klare en højre hastighed? De er tykkere, men hvorfor?

Mere vægt = mere hastighed ?
Desuden, jo hurtigere skiven kører, jo kortere tid er der til at laseren kan fordampe det materiale der holder dataene, det skal jo ske dobbelt så hurtigt på en 24x skive som på en 12x...

> Vil det være en af h.. til at brænde med 24x på nogle TDK/Mr. Platinium
> skiver?

Du kan jo prøve et par stykker og se om de kan klare det, hvis ikke sætter du bare hastigheden til 12x og så burde de jo virke...

Fra : Mattias Hardrup

Dato : 07-10-01 20:05

Jeg har en Plextor 24x 10x 40x...

Jeg prøvede med 12x cd'er men på min stopper brændingen efter 10 sek...
Bruger Nero 5.5

Mattias

Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 07-10-01 20:30

Hvis den ikke kan med 24x så burde 16 kunne lade sig gøre.

Mvh

Jan