Ny pyde
Fra : Mikkel

Dato : 07-10-01 17:49

Kabinet: Miditower Codegen 6001 300W 2 års garanti!
Bundkort: Acorp 7KTA1 ATA100 FSB266
Processor: AMD T-Bird 1400/266 MHz
Køler: Coolmaster DP5-6I11A
Ram: 2x512 Mb SDRAM - PC133
Harddisk: IBM 60GXP 40Gb ATA100 - 7200 rpm
Netkort:Trendnet TE100 10/100 PCIWN Realtec
Modem:TekComm 56K PC-TEL Chipset
Diskettedrev: 1.44 Mb - 3½"
DVD-Drev:BCT 16x/48x
Grafikkort: ASUS V7100 PRO GeForce2 MX400 TV-OUT
Lydkort: SoundBlaster Live! 1024
Højttalere:Vikings VK-2000 5+1 Surround
Tastatur: Mitsumi K5X2 Windows PS-2
Mus:Genius EasyMouse+
Monitor:INGEN
Styresystem: Preinstalleret Windows Me

Pris 8595

Jeg så denne pyde til salg hos pc-xperten.... og overvejer at købe den.
Den ser da meget fornuftig ud ? den skal for det meste bare bruges til
gaming...
Er det nogle af delene som er noget crap ? :)

Fra : Anders Madsen

Dato : 07-10-01 18:08

Hej

Jeg kender ikke bundkortet men hvis det er med via chipset så skal du skifte
lydkortet. SB 1024 kan ikke med via chipset. Jeg taler af erfaring da jeg
selv har A7M bundkort og SB 1024 og de to kan absolut ikke sammen. Min
maskine fryser og lyden looper når lydkortet sidder i maskinen. Når kortet
er ude er der ikke noget galt. Så hvis du køber den så skift lydkortet hvis
du ser noget der minder om via!!

Anders

Fra : Jonny Jensen

Dato : 07-10-01 22:30

> Jeg kender ikke bundkortet men hvis det er med via chipset så skal du
skifte
> lydkortet. SB 1024 kan ikke med via chipset.

Det har jeg så ikke oplevet, i de ca 20 maskine rjeg har bygget med dne
config.

> Jeg taler af erfaring da jeg
> selv har A7M bundkort og SB 1024 og de to kan absolut ikke sammen.

Øhh... Hvis du mener Asus A7M266, så er det altså kun sydbroen der er VIA,
chipsettet er AMD 761... Og her fungere Live altså OGSÅ, i hvert fald i min,
som jeg har kørt med både Win98SE, WinME, Win2K & WinXP.... Har du
installeret de rigtige drivere, tjekket med AMD/Duron patchen til AMD/Win2K,
Via 4in1, dog UDEN AGP-broen, AMD AGPminiport drivere og DirectX8? Alt
fungere som sagt upåklageligt her...

Jonny.

Fra : Jacob

Dato : 07-10-01 19:12

> Kabinet: Miditower Codegen 6001 300W 2 års garanti!
> Bundkort: Acorp 7KTA1 ATA100 FSB266
> Processor: AMD T-Bird 1400/266 MHz
> Køler: Coolmaster DP5-6I11A
> Ram: 2x512 Mb SDRAM - PC133

Hvad skal du med al den RAM, jeg ville satse på 2x 256 MB DDR RAM. 256 MB er
rigeligt, anbefaler kun 512 MB på grund af de lave priser.

> Harddisk: IBM 60GXP 40Gb ATA100 - 7200 rpm

Ser fornuftigt ud, har fået gode anmeldelser, på www.itbutikken.dk kan du
læse at drevet ikke har en større reparations frekvens end andre drev,

> Netkort:Trendnet TE100 10/100 PCIWN Realtec
> Modem:TekComm 56K PC-TEL Chipset

Et modem hører ikke hjemme til denne maskine. Sats i stedet på ADSL og lad
være med at købe modem

> Diskettedrev: 1.44 Mb - 3½"
> DVD-Drev:BCT 16x/48x

Kender ikke mærket, men sørg for at det kan spille region 1 film, hvis du
vil bruge computeren til at se film med

> Grafikkort: ASUS V7100 PRO GeForce2 MX400 TV-OUT

Hvis du er villig til at betale 8600 kr. for en computer uden skærm og du
mest af alt vil bruge den til spil ville jeg vælge et bedre grafikkort. Den
nye Geforce 3 Titanium 200 ser spændende ud, ligeså gør ATI 7500 og 8500.

> Lydkort: SoundBlaster Live! 1024
> [...]

Køb uden styresystem og spar pwengene

> Pris 8595

Lidt for dyrt synes jeg. Tjek f. eks. www.foeniks-computer.dk/ og se hvad du
her får for pengene.

Held og lykke med dit køb, hvis du alligevel beslutter dig for denne
computer. Selv venter jeg til engang i november med at købe nyt da jeg
regner med stort prisfald på grafikkort, og mindre fald på AMD cpu, men køb
du bare nu, hvis man venter med at købe til delene er blevet billigere kan
man jo vente i al evighed.

--
Jacob

Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-10-01 19:55

On Sun, 7 Oct 2001 20:12:24 +0200, "Jacob" <unknown@stofanet.dk>
wrote:

>Køb uden styresystem og spar pwengene

Tsk, tsk... sikke dog noget at råde folk til

---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Jacob

Dato : 08-10-01 08:21

Jacob skrev

Lasse Jensen skrev
> Tsk, tsk... sikke dog noget at råde folk til

Man har vel lov til at gengruge sin Windows fra den gamle computer, hvis man
efter installering husker at slette den på den gamle computer. I øvrigt er
der mange forretninger der sælger uden styresystem og det er vel ikke
ulovligt.

--
Jacob

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 07-10-01 21:03

"Mikkel" <langmack@mail.dk> wrote in message
> [...]
Hvis det kan undgås, så lad være at smide penge efter ME da XP er lige på
trapperne! Der er en verden til forskel (det er ikke let at se, men "under
hjelmen" er springet lige så stort som fra Windows 3.11 til Windows 95).

/Lars

Fra : raven

Dato : 07-10-01 21:22

On Sun, 7 Oct 2001 18:48:55 +0200, "Mikkel" <langmack@mail.dk> wrote:

>Kabinet: Miditower Codegen 6001 300W 2 års garanti!
>Bundkort: Acorp 7KTA1 ATA100 FSB266
>Processor: AMD T-Bird 1400/266 MHz
>Køler: Coolmaster DP5-6I11A
lidt pjevset køler, men det går hvis du også køber en støjsvag
kabinetblæser og sætter bagpå kabinet under strømforsyning.

>Ram: 2x512 Mb SDRAM - PC133

bundkortet tager ikke mere end 256 Mbyte pr. slot og har 3 af dem:
3x256 skulle være max. iflg.
http://www.acorpusa.com/

>Harddisk: IBM 60GXP 40Gb ATA100 - 7200 rpm
>Netkort:Trendnet TE100 10/100 PCIWN Realtec
>Modem:TekComm 56K PC-TEL Chipset
det er verdens billigste modem og noget værre skod. Jeg ved det af
erfaring. Meget svært at få til at virke. Du skal sætte 3 kommaer
foran telefonnummeret, så går det lige, men det er drøjt.
Hvad med et eksternt acorp modem ?

>Diskettedrev: 1.44 Mb - 3½"
>DVD-Drev:BCT 16x/48x
>Grafikkort: ASUS V7100 PRO GeForce2 MX400 TV-OUT
> [...]
logitech mus og keyboard anbefales, gerne cordless
>Monitor:INGEN
>Styresystem: Preinstalleret Windows Me

så har de ansvaret for at patche windows korrekt med 4in1 drivere fra
via.

Er det ikke ret dyrt ? hvorfor ikke nøjes med en 1200 MHz, der er
nemmere at køle.
Gider ikke lige lægge sammen fra edbpriser, men det du får burde kunne
købes for 6500,-
Har du kigget hos bjtrading ?

mvh

John

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 07-10-01 22:32

"Mikkel" <langmack@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg så denne pyde til salg hos pc-xperten....

Ser mig forvirret om og spørger: Er pyde blevet et nyt ord for en pc?
Da du bruger ordet flere gange kan det jo ikke være en tastefejl.

mvh
Henning